مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)
گروه مشاوران تخصصی استاندراد 17020 با بهره گیری از تجارب ارزنده جمعی از اعضاء تدوین کننده استاندارد ملی ایران ایزو آی ای سی 17020:1392 در راستای توسعه استقرار استاندارد گرد هم آمده تا با ارائه تجارب اعضاء خود به شرکتهای متقاضی، زمینه پیشرفت و تعالی و افزایش حضور در بازار کار را برای آنان به ارمغان آورند. خدمات قابل ارائه توسط این گروه به شرح زیر می باشد:
- آموزش و مشاوره در راستای ایجاد توانمند سازی شرکت جهت طراحی سیستم مدیریت بازرسی مطابق با نیاز، فرآیند و نوع فعالیت بازرسی شرکت،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه انجام مستندسازی ها مطابق الزامات استاندارد ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه اجرای سیستم مدیریت بازرسی براساس ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه ایجاد سوابق مرتبط با مستندسازی های انجام شده براساس ISO/IEC17020:2012،
زمینه های ارائه خدمات آموزش و مشاوره این گروه در تمامی حوزه های دامنه فعالیت شرکتهای بازرسی می باشد که به طور اختصار برخی از آنها به شرح ذیل ذکر می گردد:
1- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جوش و آزمونهای غیر مخرب (NDT) سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی،
2- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی مخازن تحت فشار،
3- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جرثقیل ها،
4- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری مخازن CNG،
5- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری خودرو های گازسوز CNG،
6- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جایگاههای سوختگیری گاز طبیعی فشرده،
7- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی آسانسور های برقی براساس استاندارد 6303-1
جهت اطلاع از ارائه هرگونه خدمات لطفا با شماره 09126886382 تماس برقرار نمایید.


(این وبسایت به صورت شخصیت حقیقی اداره شده و هیچ گونه ارتباطی باسازمان ملی استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ندارد.)
آخرین مطالب
بایگانی
مشتریان ما
راه های ارتباطی با ما
ثبت نام آنلاین دوره آموزشی
لینک های اساسی
محبوب ترین مطالب

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران ، امروز ، شنبه 28 آذر میزبان نمایندگان نهاد تایید صلاحیت کشور ترکیه بود. 
خسرو معدنی پور ، رییس مرکز اندازه شناسی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک ، از امضای توافقنامه شناسایی متقابل کمیته بین المللی اوزان و مقیاس ها در بهمن ماه امسال توسط این مرکز خبر داد و گفت : امیدواریم با امضای این توافقنامه بتوانیم طی یک سال آینده از این طریق قابلیت ردیابی را فراهم کنیم.معدنی پور بابیان اینکه خدمات کالیبراسیون از جمله  جرم در کشور در سطح بالایی ارایه می شود، اظهار داشت : این مرکز به زودی در زمینه کمیت های الکتریکی ، ابعاد و شیمیایی، برنامه ریزیهای خود را عملیاتی خواهد کرد.وی مهمترین فعالیت های اندازه شناسی را در بخش شیمیایی در زمینه غذای حلال عنوان کرد و افزود : امیدواریم با همکاری کشور ترکیه و سایر کشورهای اسلامی در زمینه غذای حلال گامهای موثری را برداریم.سرپرست نمایندگان نهاد تایید صلاحیت ترکیه هدف از این سفر را بازدید از آزمایشگاههای مرکز اندازه شناسی ، ارایه برنامه های مشترک در زمینه تایید صلاحیت و گسترش همکاریهای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در زمینه اندازه شناسی و تایید صلاحیت عنوان کرد.وی تایید صلاحیت آزمایشگاههای اندازه شناسی توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : بسیار مناسب است که فعالیت های اندازه شناسی توسط یک مرجع اعتبار دهی مورد تایید قرار گیرد.

نماینده نهاد تایید صلاحیت ترکیه تاکید کرد : در این بازدید قابلیت های لازم  برای همکاری بیشتر در زمینه اندازه شناسی و تایید صلاحیت شناسایی می شود.

در این نشست ، علیرضا خاکی فیروز ، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در خصوص این نهاد اعتباردهی  در کشور و جایگاه آن در بین جوامع بین المللی توضیحاتی را ارایه و آمادگی مرکز را برای همکاری با نهاد اعتباردهی کشور ترکیه اعلام کرد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل : در نشست که باحضور محمد حسین شجاعی ، مشاور علمی رییس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد ، احد محمدی لیواری ، معاون مرکز اندازه شناسی به بیان گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت .

گفتنی است : در پایان نشست نمایندگان نهاد تایید صلاحیت ترکیه از بخش های مختلف آزمایشگاهی مرکز اندازه شناسی بازدید کردند.

لینک خبر////

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۶:۱۶
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020


براساس آیین نامه تایید صلاحیت مشاوران سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، خدمات مشاوره ای خدماتی است که منطبق یا مرتبط با شرح خدمات تعریف شده در این آئین نامه، کـه توسـط مشاوران تشخیص صلاحیت شده در هر تخصص ارائه میگردد، باشد. خدمات مشاوره ای به سه دسته کلی تقسیم میگردد: 1- خدمات مشاوره ای اقتصادی 2- خدمات مشاوره ای فنی- مهندسی 3- خدمات مشاوره ای مدیریتی

 خدمات مشاوره فنی- مهندسی: این نوع خدمات شامل (و نه محدود به) موارد زیر میباشد:

 1- تهیه و تنظیم استانداردها، ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی

2- طراحی مفهومی، پایه، تفصیلی و اجرایی

3- کنترل مهندسی

4- نظارت بر اجرای طرح، نصب و راه اندازی

5- خدمات جنبی مهندسی

شرح خدمات تعریف شده  در حوزه بازرسی فنی براساس آیین نامه مذکور: کنترل و تطابق کار انجام شده با مشخصات استانداردها، بررسی و تأیید کارایی پروژه، کنترل فنی وسایل و تجهیزات و ماشین آلات در مرحله ساخت کالیبراسیون تجهیزات انـدازه گیـری، کنترل کیفیت مواد و روش به کارگرفته شده در ساخت قطعـه یـا واحـد صـنعتی، کنتـرل و تطابق استانداردها و مشخصات فنی تعیین شده از آغاز پروژه، گـواهی انجـام کـار براسـاس استانداردهای درخواست شده و صدور گواهی بازرسی نهایی می باشد.

تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی و عوامل موثر بر تشخیص صلاحیت براساس چهار رکن انجام می گیرد:  

 الف ـ نیروی انسانی متخصص

 ب ـ کارهای انجام شده (تجربه کاری شرکت) 

پ ـ ساختار مدیریتی

 ت ـ امکانات پشتیبانی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مشاوران را در قالب ضوابط آیین نامه مذکور، در پایه هـای "سـه "، "دو" و "یـک " در هـر تخصـص و همچنین پایه نهایی درگروههای تخصصی، تعیین صلاحیت مینماید.

درصورتی که مایل به دریافت گواهینامه صلاحیت خدمات مشاوره بازرسی فنی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بوده و نیازمند استفاده از خدمات مشاوره می باشید می توانید با ما تماس گرفته تا با اطمینان به هدف مورد نظر خود دست یابید. آماده ارائه خدمات به  درخواستها از سراسر کشور می باشیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۰۲:۱۱
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

شرح خدمات مرتبط با شرکتهای بازرسی فنی جهت اخذ گواهینامه تشخیص صلاحیت مشاوران در حوزه بازرسی فنی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:

 کنترل و تطابق کار انجام شده با مشخصات استانداردها، بررسی و تأیید کارایی پروژه، کنترل فنی وسایل و تجهیزات و ماشینآلات در مرحله ساخت کالیبراسیون تجهیزات انـدازه گیـری، کنترل کیفیت مواد و روش به کارگرفته شده در ساخت قطعـه یـا واحـد صـنعتی، کنتـرل و تطابق استانداردها و مشخصات فنی تعیین شده از آغاز پروژه، گـواهی انجـام کـار براسـاس استانداردهای درخواست شده و صدور گواهی بازرسی نهایی.


متن آیین نامه تشخص صلاحیت مشاوران سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۴ ، ۰۷:۱۵
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020
ر راستای اجرای آموزش های مجازی در سازمان ملی استاندارد ایران ، سامانه آموزش مجازی این سازمان از روز یکشنبه 22 آذر آماده ثبت نام و پشتیبانی از کاربران است.      علی سعادتی، مدیر کل دفتر آموزش و ترویج استاندارد ، بهره گیری از آموزش های الکترونیکی را یکی از بهترین شیوه های آموزشی موجود در زمینه فراهم آوری آموزش با سهولت دسترسی برای تمام فراگیران در هرنقطه و هرمکان دانست و اظهار داشت : پس از برگزاری موفقیت آمیز  سه دوره آموزش مجازی در سال 1393 ، هفت دوره آموزش مجازی در سال 1394 در خصوص آشنایی با مفاهیم، تشریح الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO9001-2008،  آشنایی با مفاهیم، تشریح الزامات سیستم مدیریت زیست محیطی براساس استاندارد ISO14000،  حلقه های کیفیت ، آشنایی با اصول تدوین استانداردهای ملی، بین المللی و کارخانه ای ، آشنایی با مدل تعالی سازمانی (EFQM)،  مدیریت زمان و  مدیریت تعارض برگزار می شود.

وی افزود: افراد متخصص و علاقه مند ( اعم از مدیران کنترل کیفیت ، کارشناسان استاندارد ، کارکنان سازمان ملی استاندارد ، دانشگاهیان ، کارشناسان سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ، شرکت های همکار سازمان استاندارد و ... ) می توانند به پورتال سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی  www.isiri.org  در قسمت رویدادهای مهم مراجعه و به صورت رایگان از آموزش های سامانه آموزش مجازی سازمان ملی استاندارد ایران استفاده کنند.

لبنک خبر/////

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۲:۳۹
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

مدیر ناحیه ای و معاون اجرایی رییس توف راینلند آلمان در نشستی با رییس و جمعی از مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران که صبح امروز، 24 آذر در این سازمان برگزار شد، خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه تایید صلاحیت، تایید انطباق، صدور گواهینامه سیستم های مدیریت کیفیت،  بازرسی فنی و بازرسی کالا شدند.

نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست پس از معرفی بخش های مختلف این سازمان گفت : سازمان ملی استاندارد ایران همگام با توسعه استاندارد در جوامع پیشرفته ، وظایف خود را در چهار محور استاندارد سازی ، تایید صلاحیت ، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی دنبال می کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با معرفی پژوهشگاه استاندارد گفت : این پژوهشگاه در کنار سازمان ملی استاندارد ایران فعالیت های پژوهشی خود را با رویکرد پژوهش محور به منظور ارتقاء کارایی صنایع و تدوین استاندارد های ملی انجام می دهد.

وی در خصوص بازرسی کالاهای صادراتی و وارداتی در جمهوری اسلامی ایران گفت : فعالیت های بازرسی توسط شرکتها بازرسی کالا، شرکت های  بازرسی فنی و جوش تایید صلاحیت شده و همچنین آزمایشگاههای تایید صلاحیت شده بر اساس استانداردهای 17025 صورت می گیرد.

آندریاس هافر ، معاون اجرایی رییس توف راینلند آلمان با اشاره به گستردگی فعالیت های این شرکت در 70 کشور آفریقایی ، خاورمیانه و هندوستان گفت : 200 آزمایشگاه تحت نظارت این شرکت قرار دارند.

وی خدمات شرکت بازرسی توف راین لند را در حوزه صنایع انرِژی های تجدید پذیر و نیرو ، وسایل حمل و نقل ، ایمنی الکترونیکی ، مدیریت سیستم های کیفیت ، امنیت شبکه اطلاعات و استانداردسازی مطرح کرد و اظهار داشت : ما خواستار همکاری با کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی ، انرژیهای تجدید پذیر ، خطوط انتقال نفت و گاز و  گواهی سیستم های کیفیت هستیم .

در این دیدار ، آندریاس هافر ، با اشاره به رفع تحریم ها افزود : فعالیت های اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران درآینده نزدیک گسترش می یابد و ما تمایل داریم فعالیت خود را با استقرار نمایندگی شرکت توف در ایران نیز گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه از نیروهای متخصص ایرانی در انجام فعالیت های شرکت مذکور استفاده خواهیم کرد از ایجاد و تجهیز آزمایشگاههای تخصصی برای انجام فعالیت های بازرسی خبر داد. 

نیره پیروزبخت در ادامه این نشست با اشاره به استقبال جمهوری اسلامی ایران از مبادلات تجاری با دیگر کشورها گفت : پس از انجام مراحل قانونی برای ثبت شرکت و همچنین انجام فرآیندهای تایید صلاحیت آمادگی همکاری با این شرکت را داریم.

 لینک خبر////

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۲:۳۷
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۸:۵۷
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

همانطور که مستحضر می باشید، دریافت خدمت آموزشی از مراکز آموزشی معتبر جهت آموزش پرسنل شرکتهای بازرسی فنی، یکی از مواردی است که شرکتهای بازرسی فنی بایستی در زمان ارائه سوابق آموزش های برگزار شده پرسنل به نهاد اعتبار دهنده ارائه نمایند.

در واقع تنها دوره هایی که در مکان این نهاد های آموزشی همکار سازمان ملی استاندارد برگزار گردد یا به وسیله این نهاد های آموزشی با اعزام مدرس معتبر به محل شرکتهای بازرسی جهت آموزش برگزار گردد مورد وثوق نهاد اعتبار دهنده می باشد. لذا به شرکتهای بازرسی که در نظر دارند پرسنل خود را در دامنه های شمول بازرسی فنی مانند بازرسی آسانسور های برقی- تایید نوع خودرو- تایید نوع ماشین الات راهسازی ئ کشاورزی- جایگاههای CNG و ... در واقع در کلیه زمینه های مکانیک و فلز شناسی آموزش دهند پیشنهاد می گردد، از خدمات آموزشی نهاد های همکار آموزشی سازمان ملی استاندارد بهره گیرند. جهت دسترسی به اسامی این نهاد های آموزشی همکار سازمان ملی استاندارد ایران به لینک زیر مراجعه نمایید.

اسامی مراکز همکار آموزشی سازمان ملی استاندارد ایران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۵:۰۳
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل : درارزیابی همترازی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران که  با هماهنگی های انجام شده با اتحادیه تایید صلاحیت آسیا – اقیانوسیه (PAC)  ، توسط آقایان Anil Jauhri از NACBC و C.K. cheung از IAS و JAZ-ANZ صورت گرفت،  گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت صادره توسط این مرکز در حوزه کشورهای عضو اتحادیه تایید صلاحیت آسیا – اقیانوسیه (PAC) و مجمع بین المللی تایید صلاحیت (IAF) معتبر بوده و این مرکز جزء امضاء کنندگان موافقت نامه ی به رسمیت شناختن چند جانبه قرار خواهد گرفت.

در این ارزیابی موارد مربوط به مسئولیت قانونی ، ساختار ، بی طرفی ، محرمانگی ، تامین مالی ، مسئولیت مدنی ، فعالیت های تایید صلاحیت ، سیستم مدیریت ، کنترل مدارک ، ثبت سوابق ، عدم انطباق و اقدام اصلاحی ، اقدام پیشگیرانه ، ممیزی داخلی ، بازنگری مدیریت و رسیدگی به شکایات مورد بررسی قرار گرفت.

 

·         اعتبار بین المللی گواهینامه های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران

 

در اولین مجمع عمومی APLAC-PAC که در خرداد سال 1395 در کشور تایوان تشکیل خواهد شد، امضاء موافقت نامه به رسمیت شناختن چند جانبه در کمیته MLA انجام می شود و گواهینامه های صادره توسط CB های تایید صلاحیت شده توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران بر اساس استاندارد ایزو 17021 در زمینه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001، در کشور های حوزه آسیا-اقیانوسیه شامل 30 کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، هند، روسیه، مالزی، اندونزی، مکزیک و ... دارای اعتبار بین المللی خواهد بود.

با امضاء موافقت نامه به رسمیت شناختن چند جانبه MLA  با PAC ،در اولین اجلاس آتی مجمع بین المللی تایید صلاحیت (IAF) ، امضاء موافقت نامه به رسمیت شناختن چند جانبه بدون نیاز به ارزیابی مجدد، توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران صورت خواهد گرفت و لذا گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت صادره توسط این مرکز در کشور های عضو IAF که حدود 63 کشور می باشند دارای اعتبار خواهد بود.

 

·         مزایای تایید صلاحیت

تایید صلاحیت معین می سازد یک سازمان شامل آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون ، شرکت های بازرسی فنی و شرکتهای گواهی کننده ، صلاحیت فنی و سیستمی لازم و مورد پذیرش برای انجام یک فعالیت خاص با قابلیت اعتماد بالا و انطباق با کیفیت مورد نظر را دارد یا نداردهرگاه محصول یا خدمتی که بطور رسمی در یک کشور یا منطقه اقتصادی پذیرفته شده باشد ، می تواند بدون نیاز به آزمون مجدد ، بازرسی مجدد و گواهی مجدد ، بطور آزادانه بین کشورها گردش داشته باشد.

براساس قوانین بین المللی ، پیش نیاز تجارت و ارائه خدمات در شرایط برابر ، یک استاندارد ، یک آزمون، مورد پذیرش در همه جا می باشد و تایید صلاحیت برآورده کننده این پیش نیاز است.

 

·         اهداف تایید صلاحیت

کاهش موانع غیر فنی سر راه تجارت از طریق برقراری و استقرار الزامات WTO، تسهیل امر تجارت و بازرگانی در چارچوب خط مشی های سازمان تجارت جهانی  ، کسب اعتبار بین المللی گواهینامه های صادره سیستم های مدیریت ، محصول ، خدمات ، اشخاص، آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون ،شرکتهای بازرسی فنی ، کاسته شدن از دوباره کاری و صرف هزینه و وقت اضافی جهت آزمون و بازرسی مجدد در مبادی ورودی و خروجی جهت انطباق با الزامات استاندارد ،ارتقاء قابلیت اعتماد همه طرف های ذینفع درون و برون مرزی در خصوص صحت فعالیت های ارزیابی انطباق و پیشگیری از خروج ارز در زمینه تایید صلاحیت ها و ارزآوری برای کشور در قبال صدور خدمات تایید صلاحیت در دیگر کشورها از جمله اهداف تایید صلاحیت است.

 

·          امضاء MLA

نهادهای تایید صلاحیت با رعایت الزامات استانداردها و ضوابط تعیین شده ، پس از کسب موفقیت در ارزیابی همترازی در سطوح منطقه ای و بین المللی به رسمیت شناخته شده و عضو ترتیبات شناسایی متقابل می شوند و گواهینامه های صادره دارای اعتبار بین المللی خواهد بود و در این صورت است که با پذیرش فعالیت و گواهی های یکدیگر شرایط تسهیل در تجارت فرامرزی مهیا و برقرار می شود بطوریکه نهاد ارزیابی انطباق در یک حوزه اقتصادی نیازی ندارد بیش از یکبار برای همان دامنه شمول توسط نهادهای تایید صلاحیت دیگر کشورها تایید صلاحیت شود.

 

·           فرآیند تایید صلاحیت براساس الزامات استاندارد های بین المللی

 

آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون براساس استاندارد ISO/IEC 17025 ، شرکت های بازرسی کننده براساس استانداردISO/IEC 17020 ، نهادهای گواهی کننده سیستم های مدیریت براساس استاندارد ISO/IEC 17021، نهادهای گواهی کننده محصول براساس استاندارد ISO/IEC 17065، آزمایشگاههای ارائه دهنده آزمون کفایت تخصصی ISO/IEC 17043است.

گفتنی است : تاکنون تعداد 500 آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون ، 300  شرکت بازرسی فنی و 20 نهاد گواهی کننده توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ، تایید صلاحیت شده است.

لینک خبر//////

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۳
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۲:۱۱
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

طبق هماهنگی های انجام شده با اتحادیه تایید صلاحیت آسیا  اقیانوسیه (PAC)  ، شنبه 30 آبان ، ارزیابی همترازی این مرکز توسط آقایان Anil Jauhri از NACBC و C.K. cheung از IAS و JAZ-ANZ صورت گرفت.

به گزارش مرکز ملی تایید صلاحیت ایران :در نشست افتتاحیه پس از معرفی برنامه ارزیابی توسط ارزیابان و شرکت کنندگان، علیرضا خاکی فیروز ، رییس مرکز تایید صلاحیت ایران در خصوص نحوه شکل گیری این مرکز و ساختار تایید صلاحیت در ایران به ارایه گزارش پرداخت و در ادامه اقدامات اصلاحی مرکز در خصوص یافته های بررسی مدارک و مستندات به اطلاع ارزیابان رسید.

براساس این گزارش : در نشست عصر همان روز، موارد مربوط به مسئولیت قانونی ، ساختار ، بی طرفی ، محرمانگی ، تامین مالی ، مسئولیت مدنی ، فعالیت های تایید صلاحیت ، سیستم مدیریت ، کنترل مدارک ، ثبت سوابق ، عدم انطباق و اقدام اصلاحی ، اقدام پیشگیرانه ، ممیزی داخلی ، بازنگری مدیریت و رسیدگی به شکایات مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است : در صورت موفقیت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در این ارزیابی از روز شنبه 30 آبان آغاز و تا چهاشنبه 4 آذر ادامه خواهد یافت ، گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت صادره توسط این مرکز در حوزه کشورهای عضو اتحادیه تایید صلاحیت آسیا اقیانوسیه (PAC) و مجمع بین المللی تایید صلاحیت (IAF) معتبر بوده و این مرکز جزء امضاء کنندگان موافقت نامه ی به رسمیت شناختن چند جانبه قرار خواهد گرفت.

لینک خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۸
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020