مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)
گروه مشاوران تخصصی استاندراد 17020 با بهره گیری از تجارب ارزنده جمعی از اعضاء تدوین کننده استاندارد ملی ایران ایزو آی ای سی 17020:1392 در راستای توسعه استقرار استاندارد گرد هم آمده تا با ارائه تجارب اعضاء خود به شرکتهای متقاضی، زمینه پیشرفت و تعالی و افزایش حضور در بازار کار را برای آنان به ارمغان آورند. خدمات قابل ارائه توسط این گروه به شرح زیر می باشد:
- آموزش و مشاوره در راستای ایجاد توانمند سازی شرکت جهت طراحی سیستم مدیریت بازرسی مطابق با نیاز، فرآیند و نوع فعالیت بازرسی شرکت،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه انجام مستندسازی ها مطابق الزامات استاندارد ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه اجرای سیستم مدیریت بازرسی براساس ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه ایجاد سوابق مرتبط با مستندسازی های انجام شده براساس ISO/IEC17020:2012،
زمینه های ارائه خدمات آموزش و مشاوره این گروه در تمامی حوزه های دامنه فعالیت شرکتهای بازرسی می باشد که به طور اختصار برخی از آنها به شرح ذیل ذکر می گردد:
1- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جوش و آزمونهای غیر مخرب (NDT) سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی،
2- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی مخازن تحت فشار،
3- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جرثقیل ها،
4- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری مخازن CNG،
5- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری خودرو های گازسوز CNG،
6- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جایگاههای سوختگیری گاز طبیعی فشرده،
7- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی آسانسور های برقی براساس استاندارد 6303-1
جهت اطلاع از ارائه هرگونه خدمات لطفا با شماره 09126886382 تماس برقرار نمایید.


(این وبسایت به صورت شخصیت حقیقی اداره شده و هیچ گونه ارتباطی باسازمان ملی استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ندارد.)
آخرین مطالب
بایگانی
مشتریان ما
راه های ارتباطی با ما
ثبت نام آنلاین دوره آموزشی
لینک های اساسی
محبوب ترین مطالب

۷ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

معاون سازمان ملی استاندارد ایران با رایزن بازرگانی عراق در خصوص روانسازی صادرات کالای ایرانی به عراق دیدار و گفت و گو کردند
دکتر احسان ساده در ابتدای این دیدار که عصر امروز در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، هدف سازمان ملی استاندارد ایران را توسعه همکاری با کشورهای همسایه عنوان کرد.
 وی  با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ سازمان ملی استاندارد ایران و اداره کل استاندارد و کنترل کیفیت عراق،  همسان سازی و تطابق استانداردها، پذیرش  شرکت های بازرسی و نتایج آزمون مورد قبول طرفین را از جمله اهداف اصلی این تفاهم نامه در راستای تسهیل تبادلات تجاری عنوان کرد.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه موانعی برای اجرای تفاهمات انجام شده وجود داشته، اعلام کرد: آماده تقویت و اجرای کامل تفاهمات با همکاری همتای عراقی هستیم تا زمینه تسهیل مبادلات تجاری  فی مابین را فراهم سازیم.
 دکتر ساده با اشاره به پتانسیل تولید کالاهای ایرانی با قیمت رقابتی و کیفیتی مناسب برای بازار عراق ، گفت: بهترین گزینه برای مصرف کنندگان عراقی، کالای ایرانی است.
  معاون سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان‌کرد: عراق و تسهیل تجارت با عراق از طریق ظرفیت های تخصصی و کیفی مرتبط با استاندارد برای ما یک اولویت است.
 وی تصریح کرد: در راستای این هدف، کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران آمادگی دارند برای رفع موانع و مشکلات جلسات مشترکی را با کارشناسان عراقی داشته باشند
دکتر ساده ، فعالیت شرکت های بازرسی متعدد و توافق بر مشخصات فنی گروه کالاهای مشخص را از راهکارهای تسهیل تبادلات تجاری عنوان کرد و افزود: سازمان ملی استاندارد ایران می تواند پلی برای ارتباط کشور عراق با تولید کنندگان با کیفیت ایرانی باشد
رایزن بازرگانی جمهوری عراق در تهران ، هدف اصلی این ملاقات را معرفی شرکت های بازرسی مورد تایید عراق عنوان کرد و افزود: دولت عراق اهمیت بسیاری به فعالیت شرکت های بازرسی می دهد
وی با بیان اینکه در حال حاضر ، چهار شرکت بین المللی در عراق فعالیت دارند خواست تا سازمان ملی استاندارد ایران نیز شرکت های بازرسی بین المللی مورد تایید خود را برای قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های انتخابی توسط دولت عراق ، معرفی نماید
با توجه به پیشنهاد دکتر ساده برای افزایش تعداد شرکت های بازرسی ایرانی برای صادرات به عراق مقرر شد ، فهرست شرکت های بازرسی ایرانی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران به عراق معرفی شوند.
این نشست با بحث و بررسی درخصوص شرکتهای بازرسی همکار سازمان ملی استاندارد ایران و ادامه فعالیت‌های آنها جمع بندی و نهایی شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۱ ، ۰۰:۱۴
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در جلسه عصر امروز با مدیران شرکت های بازرسی همکار، تاکید کرد: امانتدار اعتباری باشید که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به شما تفویض شده است.

 دکتر محمد سجاد گازر، معاون مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در ابتدای جلسه هم اندیشی با شرکت های بازرسی گفت: از بین ۱۸۹ شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده ، ۱۵۹ شرکت بازرسی فعال هستند.

وی با اشاره به رویکرد  جدید این مرکز گفت: شرکت های بازرسی همکار به عنوان بازوهای اجرایی نقش موثری در امر بازرسی و کیفیت دارند.

 دکتر گازر ضمن تقدیر از حضور گسترده مدیران شرکت های بازرسی در جلسه هم اندیشی خاطرنشان کرد: نظرات و پیشنهادات شما در پیش برد اهداف مرکز ملی تایید صلاحیت ایران موثر خواهد بود

دکتر سید محمود هاشمی نیز پس از استماع پیشنهادات و نقطه نظرات اعضای حاضر در جلسه با اشاره به نقشه راه و برنامه تحولی این مرکز اظهار داشت: تمام دغدغه های شما که برگرفته از تجاربی ارزشمند است در دوران تحولی این مرکز ملاک عمل قرار می گیرد.
رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از بازنگری در شیوه نامه اجرایی این مرکز  خبر داد و اظهار داشت: رویکرد حاکمیتی و ملی، شاقول نگارش این شیوه نامه خواهد بود.

وی شایستگی رفتاری را در کنار شایستگی فنی مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:  این شایستگی‌ها رئوس تحول در نظام تایید صلاحیت خواهد بود. دکتر هاشمی با بیان اینکه زیرساخت تغییر به سمت تحول است یادآور شد: مبنای تحول در مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، تقویت بنیه علمی نیروی انسانی است

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اشاره به ظرفیت بالقوه در بین شرکت های بازرسی تاکید کرد: از همه ظرفیت ها با رعایت بی طرفی استفاده میکنیم

دکتر هاشمی  با اشاره به حمایت و پشتیبانی این مرکز از شرکتهای بازرسی اظهار داشت : این مرکز همواره فضایی امن برای شرکت‌هایی است که طبق استاندارد پیش می‌روند از طرفی نام شرکت های متخلف را در بلک لیست قرار می دهیم به طوری که از هیچ امتیازی برخوردار نخواهند بود.

 وی در جمع مدیران شرکتهای بازرسی افزود: کارشناسان این مرکز به صورت جهادی در تمام اوقات پاسخگوی شما خواهند بود .
دکتر هاشمی با بیان اینکه تیم های ارزیابی مرکز راستی‌آزمایی می شوند افزود: همه ما به عنوان نماد استاندارد باید طبق نظام استاندارد پیش رویم.

در این جلسه مدیران شرکت های بازرسی به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۱ ، ۲۱:۲۴
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در خصوص تکمیل بانک کارشناسان تخصصی خود در حوزه تایید صلاحیت نهادهای بازرسی، نیاز به نیروهای متخصص در زمینه فعالیت های به شرح ذیل دارد، لذا افراد واجد شرایط فرم "درخواست ارزیابان و متخصصان واجد شرایط برای انتخاب و ثبت در بانک اطلاعات کارشناسان" به شماره NACI-F129 را تکمیل و همراه مدارک لازم جهت بررسی تا پایان مرداد ماه سال 1401  به این مرکز ارسال نمایند پس از بررسی مدارک و مصاحبه حضوری اسامی کارشناسان پذیرش شده اطلاع رسانی خواهد شد.

به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد همچنین متقاضیان ضروری است با در نظر گرفتن مفاد الزامات استاندارد نهادهای اعتباردهی و قوانین ملی و بین المللی  متعهد به رعایت اصول بی طرفی از جمله عدم ارائه هرگونه خدمات مشاوره، آموزشی،  ممیزی و ... باشند.

شرایط احراز :

  • مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر با سابقه کار بازرسی در ارتباط با زمینه فعالیت مورد تقاضا (حداقل 2سال)
  • تسلط به استاندارد های ملی و بین المللی مرتبط با حوزه فعالیت مورد تقاضا 
  • دارابودن گواهینامه های معتبر دوره های آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت مورد تقاضا 
  • عدم اشتغال به کار در نهادهای بازرسی در زمینه فعالیت مورد تقاضا با رعایت اصل بی طرفی
  • آشنایی با استاندارد ISO/IEC 17020
  • تسلط در انجام ارزیابی
  • تسلط در خواندن و نوشتن زبان انگلیسی
  • زمینه فعالیت مورد تقاضا در حوزه نهادهای بازرسی:

داوطبان محترم در صورت داشتن شرایط احراز، مدارک شناسایی به همراه رزومه و مدارک آموزشی و نامه درخواست همکاری را به دبیرخانه سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی : تهران- خیابان ولیعصر - ضلع جنوب غربی میدان ونک  سازمان ملی استاندارد ایران  طبقه همکف  دبیرخانه و یا به پست الکترونیک inspection_naci@isiri.gov.ir    ارسال نمائید.

لینک خبر/////

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۱ ، ۲۱:۱۹
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

دکتر مهدی اسلام پناه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اعلام کرد: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ، مجموعه ای است که باید با چابک سازی، پایداری و ارتقای شفافیت، راهبرد علمی را در اولویت قرار دهد. 
دکتر اسلام پناه، ارتقای جایگاه بین المللی این مرکز را مورد توجه قرار داد و برقراری زنجیره اعتبار دهی بین المللی از طریق مشارکت در ارزیابی همترازی، استقلال مالی ، افزایش زنجیره متخصصان حوزه ارزیابی، پوشش خدمات نوین و نوظهور و رفع تعارض منافع با استفاده از تجربیات متخصصان را از دیگر برنامه های استراتژیک سازمان برشمرد. 
دبیر شورای عالی استاندارد گفت: این مرکز باید طبق قوانین و مقررات، در برنامه های تبیین شده خود به سمت ارزیابی و سرارزیابی شرکت‌های بازرسی پیش رود.
دکتر اسلام پناه، ابراز امیدواری کرد: خلاءهای ناشی از ضعف در تدابیر طی ادوار قبل، با خلاقیت و نوآوری در کوتاه ترین زمان برطرف شود تا این مرکز به جایگاه واقعی و خواست اعضای شورای عالی استاندارد دست یابد. 
وی با اشاره به ماموریت های قانونی این مرکز افزود: با حرکت در مسیر قانونی،این مرکز بتواند دیپلماسی خوبی به صورت فنی و تخصصی در سطح بین المللی برای کشور رقم زند.
دکتر اسلام پناه، در ادامه از تلاش های ارزنده دکتر انوشه رحمانی تقدیر و برای دکتر سید محمود هاشمی در ریاست مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، توفیق روزافزون آرزو کرد.

لینک خبر////

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۰۱ ، ۰۸:۲۱
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

متن حکم ریاست محترم سازمان ملی استاندارد برای سرپرست جدید مرکز ملی تایید صلاحیت آقای دکتر هاشمی را مطالعه کردم و البته متعجب از اینکه چرا در ماموریت و اهداف تعیین شده برای ایشان هیچ مورد فنی مرتبط با مرکز ملی تایید صلاحیت را درج ننموده اند.

در حکم صادره جا داشت به موارد و ماموریت هایی فنی در حوزه تایید صلاحیت در سطح ملی و بین المللی اشاره می شد مانند:

- پیگیری برای ارتقا جایگاه بین المللی تایید صلاحیت برای کشور در حوزه های بازرسی و آزمایشگاه و برقراری زنچیره اعتباردهی بین المللی از طریق مشارکت در ارزیابی همترازی ILAC،

- پیگیری برای استقلال مالی مرکز ملی تایید صلاحیت به منظور امکان بهره گیری از متخصصات داخلی و خارجی در فرآیند های ارزیابی انطباق پیش رو که به دلیل موانع اداری سازمان ملی استاندارد امکان پذیر نمی باشد،

- افزایش زنجیره متخصصان کشور که در تیم های ارزیابی مرکز ملی تایید صلاحیت حضور داشته باشند و فرآیندهای ارزیابی از این طریق تسهیل شود،

- افزایش نظارت ها بر عملکرد نهادهای ارزیابی انطباق تایید صلاحیت شده که به عنوان نمایندگان سازمان ملی استاندارد در حال ارائه خدمات در سطح ملی می باشند و بعضا از معیارهای فنی عدول می نمایند،

- افزایش حوزه های کاری تایید صلاحیت برای نهادهای ارزیابی انطباق متقاضی به منظور پوشش خدمات جدید و نوظهور،

در پایان امیدواریم ریاست جدید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با موفقیت در راستای برآورده نمودن موارد فوق الذکر عمل نمایند و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را به جایگاه علمی واقعی خود برسانند. هیچ لذتی بالاتر از سرفرازی و افزایش و ارتقا جایگاه کشور عزیزمان ایران در سطح بین المللی نمی باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۰۱ ، ۱۱:۰۷
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

دکتر مهدی اسلام پناه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با ابلاغی به دکتر سید محمود هاشمی، وی را به عنوان سرپرست مرکز ملی تایید صلاحیت ایران منصوب کرد.
 در این ابلاغ آمده است، انتظار می‌رود با سرلوحه قرار دادن راهبرد تفکر، توکل و تلاش در انجام امور محوله و به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص جوان و کارآمد و با استعانت از درگاه ایزد منان و اهتمام به عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم داری، پاکدستی و فساد ستیزی، قانون مداری و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در جهت نیل به آن تلاش و همت نمایید.

دکتر اسلام پناه خاطر نشان کرده است: در راستای تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی و اجرایی شدن برنامه ها و سیاست های دولت مردمی، ظل توجهات حضرت ولیعصر ( عج) و تحت رهنمودهای حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) از درگاه پروردگار قادر متعال، توفیقات روزافزون را برایتان خواستارم.

سید محمود هاشمی دانش آموخته دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات علمی دانشگاه می باشد، دبیری شورای انتصابات سازمان ملی استاندارد ایران، معاونت آموزشی سازمان بسیج اساتید کشور، رئیس ستاد اجرائی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مدیر کل گزینش استان تهران، عضویت در کمیته ها و کارگروه های تخصصی استانی و ملی بخشی از سوابق اجرائی نامبرده می باشد، تالیف و نگارش بیش از دهها مقاله، کتاب و طرح تحقیقاتی از سوابق علمی و پژوهشی ایشان می باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۰۱ ، ۱۰:۵۴
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

اصولا در همه دنیا یک نهاد تایید صلاحیت با مرجعیت دولتی برای ارائه خدمات ارزیابی انطباق وجود دارد که مسئولیت صدور، ارزیابی مراقبتی و تجدید گواهینامه های تایید صلاحیت صادره را بر عهده دارند

در کشور ما مرکز ملی تایید صلاحیت عملا از سال 1389 -1390 به طور رسمی و در قالب فعلی شروع به کار کرده است و نسبت به ارزیابی نهادهای بازرسی فنی فعالیت ها را آغاز نموده است. 

پیش از این معاونت ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی نیز به ارزیابی و صدور پروانه بازرسی کالا برای متقاضیان انجام بازرسی کالا فعالیت داشته است و شرکت های بازرسی از این معاونت برای ارائه خدمات بازرسی استفاده می نمایند.

اصولا تفکیک فعالیت ها به بازرسی فنی و بازرسی کالا شاید صحیح نباشد و به طور کلی خدمات بازرسی کالا و خدمات گزینه مناسبی برای جمع بین این دو فعالیت با دو نهاد تصمیم گیر برای صلاحیت ها باشد.

هر کدام از این دو نهاد اعطا کننده گواهینامه و پروانه نیز روال مجزایی برای ارائه خدمات دارند که و هر کدام روال ارزیابی مجزا و دوره های زمانی مجزا برای تمدید اعتبار گواهینامه ها و پروانه های صادره.

حال اگر شرکت بازرسی ای بخواهد براساس این دسته بندی فعالیت نماید برای گواهینامه بازرسی فنی باید الزامات استاندارد 17020 را در دامنه مورد تقاضا برآورده نماید و در دوره های 3 ساله نسبت به اخذ گواهینامه و مراقبت از آن و تمدید آن اقدام نماید و اگر بخواهد به عنوان شرکت بازرسی کالا فعالیت نماید باید الزامات دستورالعمل ارزیابی شرکت های بازرسی کالا به شماره 152/237/د را برآورده نموده و در دوره های زمانی سالانه نسبت به تمدید اعتبار پروانه اقدام نماید. دوره زمانی این پروانه انقدر کوتاه است که شرکت های بازرسی در طول سال در حال جمع آوری مدارک و سوابق و ارسال برای ارزیابی و منتظر دریافت پروانه جدید هستند که تاریخ اعتبار آن به پایان رسیده و مجددا باید پرونده برای تمدید سال آتی آماده سازی نمایند.

با این همه درگیری برای اخذ، تمدید و تجدید گواهینامه ها زمانی برای ارائه خدمات بازرسی با کیفیت و هدف گذاری های کیفی برای شرکت های بازرسی نمی ماند و حال انکه کارکنان شاغل در مرکز ملی تایید صلاحیت و معاونت ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارتی بعضا در سال از طرف هر دو قسمت برای ارزیابی یک شرکت در آن حضور پیدا می نمایند و این یعنی اتلاف انرژی پرسنل سازمانی برای ارزیابی های پشت سرهم و تکراری.

حال پیشنهاد چیست؟؟؟؟

سازمان ملی استاندارد باید به منظور مدیریت درست منابع و حصول اطمینان از عملکرد صحیح شرکت های بازرسی براساس نقش نظارتی خود،‌ نسبت به تجمیع فعالیت های ارزیابی شرکت های بازرسی در قالب فعالیت های مرکز ملی تایید صلاحیت اقدام نماید و کلیه ارزیابی ها را به این مرکز واگذار نموده و همچنین پرسنل اداری و فنی مرتبط با ارزیابی شرکت های بازرسی را در مرکز ملی تایید صلاحیت متمرکز نموده و با آموزش ایشان، زمینه ارائه خدمات ارزیابی براساس استاندارد 17020 را فراهم نماید.

در مرکز ملی تایید صلاحیت ایران حدود 2016 نهاد ارزیابی انطباق تایید صلاحیت شده است که با فرض اینکه برای ارزیابی هر شرکت یک تیم دونفره لازم باشد در سال 4032 نفر روز برای انجام ارزیابی ها، نیروی انسانی نیاز است که در 365 روز سال و در هر روز حداقل 5 نهاد ارزیابی انطباق فقط باید مورد ارزیابی مراقبتی قرار بگیرد که با وضعیت فعلی نیروی انسانی ثابت در این مرکز و نیروهای قراردادی، حتی این مرکز برای ارزیابی های اعطا نیروی لازم را ندارد چه برسد برای ارزیابی های مراقبتی. لذا تجمیع نیروهای انسانی سازمان ملی استاندارد این ضعف را برطرف خواهد نمود.

از مزایای تلفیق ارزیابی های شرکت های بازرسی فنی و بازرسی کالا در مرکز ملی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

- نظارت دقیق تر بر فعالیت های شرکت های بازرسی از طریق تجمیل نیروی انسانی ثابت سازمان ملی استاندارد ایران،

- کاهش تعداد ارزیابی ها و هزینه های شرکت های بازرسی ناشی از ارزیابی های متفاوت و تمرکز بر روال مشخص اعلامی از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت، 

- امکان انجام ارزیابی های مراقبتی دقیق تر بر فعالیت های شرکت های بازرسی،

- امکان رسیدگی دقیق تر بر شکایات از شرکت های بازرسی در حوزه های ارائه خدمات آنها،

- امکان به روز رسانی دقیق تر بانک های اطلاعات گمرک و بانک مرکز از طریق ارائه اطلاعات دریافتی از یک نهاد ذیل سازمان ملی استاندارد و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۰۱ ، ۰۰:۴۸
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020