مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)
گروه مشاوران تخصصی استاندراد 17020 با بهره گیری از تجارب ارزنده جمعی از اعضاء تدوین کننده استاندارد ملی ایران ایزو آی ای سی 17020:1392 در راستای توسعه استقرار استاندارد گرد هم آمده تا با ارائه تجارب اعضاء خود به شرکتهای متقاضی، زمینه پیشرفت و تعالی و افزایش حضور در بازار کار را برای آنان به ارمغان آورند. خدمات قابل ارائه توسط این گروه به شرح زیر می باشد:
- آموزش و مشاوره در راستای ایجاد توانمند سازی شرکت جهت طراحی سیستم مدیریت بازرسی مطابق با نیاز، فرآیند و نوع فعالیت بازرسی شرکت،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه انجام مستندسازی ها مطابق الزامات استاندارد ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه اجرای سیستم مدیریت بازرسی براساس ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه ایجاد سوابق مرتبط با مستندسازی های انجام شده براساس ISO/IEC17020:2012،
زمینه های ارائه خدمات آموزش و مشاوره این گروه در تمامی حوزه های دامنه فعالیت شرکتهای بازرسی می باشد که به طور اختصار برخی از آنها به شرح ذیل ذکر می گردد:
1- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جوش و آزمونهای غیر مخرب (NDT) سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی،
2- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی مخازن تحت فشار،
3- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جرثقیل ها،
4- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری مخازن CNG،
5- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری خودرو های گازسوز CNG،
6- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جایگاههای سوختگیری گاز طبیعی فشرده،
7- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی آسانسور های برقی براساس استاندارد 6303-1
جهت اطلاع از ارائه هرگونه خدمات لطفا با شماره 09126886382 تماس برقرار نمایید.


(این وبسایت به صورت شخصیت حقیقی اداره شده و هیچ گونه ارتباطی باسازمان ملی استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ندارد.)
آخرین مطالب
بایگانی
مشتریان ما
راه های ارتباطی با ما
ثبت نام آنلاین دوره آموزشی
لینک های اساسی
محبوب ترین مطالب

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

با توجه به اینکه در روز جهانی تایید صلاحیت می باشیم و شرکت های بازرسی به عنوان یکی از انواع نهادهای ارزیابی انطباق در کشور فعالیت می نمایند، توجه به برخی از امار و اطلاعات حائض اهمیت می باشد.

اینکه در کشور چه تعداد شرکت بازرسی در چه استان هایی وجود دارد و اینکه در هر حوزه فعالیت چه تعداد شرکت در کشور فعال می باشند در تصمیم گیری صاحبان شرکت ها برای انتخاب حوزه های فعالیت یا تاسیس شرکت های جدید در استان های مختلف تاثیرگذار می باشد. انتظار این است که نهاد اعتباردهنده ملی در این خصوص گزارشها و آمارهای دقیقی را به طور سالانه ارائه نماید که در حال حاضر همچین اطلاعاتی در دست نمی باشد، لذا با توجه اطلاعات مندرج در سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) و بررسی های انجام شده به نمودار های ذیل رسیده ایم که احتمالا با خطا در تعداد شرکت ها و دامنه ها هم مواجه هستیم. اما می توان حدود 90 درصد یه این امار و اطلاعات اطمینان نمود. پیش از این امار دیگری در خصوص تعداد گواهینامه های صادر براساس حوزه های جغرافیایی نیز منتشر شده است که به شرح ذیل می باشد: 

در سال 95 بررسی در خصوص میزان پراکندگی شرکت ها براساس حوزه جغرافیایی نیز صورت گرفته که از طریق لینک زیر می توان نتایج آن سال را مشاهده نمود:

پراکندگی شرکت ها بازرسی براساس حوزه جغرافیایی در سال 95

در سال 97 بررسی در خصوص میزان پراکندگی شرکت ها براساس حوزه جغرافیایی نیز صورت گرفته که از طریق لینک زیر می توان نتایج آن سال را مشاهده نمود:

پراکندگی شرکت های بازرسی براساس حوزه جعرافیایی در سال 97

همچنین در سال 97 بررسی در خصوص تعداد گواهینامه های بازرسی صادره براساس دامنه شمول های فعالیت طبق نمودار زیر بوده است:

تعداد گواهینامه های بازرسی صادره براساس دامنه فعالیت شرکت های بازرسی در سال 97

در سال 1400 از بین حدود 177 شرکت بازرسی پراکندگی شرکت های بازرسی براساس حوزه جغرافیایی به شرح نمودار زیر می باشد:

 

همچنین تعداد گواهینامه های صادره برای حدود 177 شرکت در دامنه های فعالیت ذکر شده ذیل در نمودار ترسیمی به شرح ذیل می باشد:

جایگاه های گاز طبیعی فشرده CNG
آسانسور
مخازن گاز طبیعی فشرده CNG خودرو
جرثقیل و لیفتراک
مخازن تحت فشار
 تجهیزات زمین بازی
 تجهیزات شهربازی
 تجهیزات بادی
 سرسره های آبی
معیار مصرف انرژی
 جوش و آزمون های غیر مخرب
موتورخانه ها
بازرسی کالا
دیگ های بخار و آبداغ
دیگ های آبگرم
ماشین آلات کشاورزی و راهسازی
موتور سیکلت
عملیات خوب کشاورزی
تایید نوع خودرو
پلکان های برقی و پیاده روی متحرک 
کابل راه
وسایل و تجهیزات بدنسازی ثابت
خوردگی
بازرسی و نظارت بر آزمون های دوره ایی بدون درز
بازرسی تجهیزات آب و فاضلاب 
ماشین آلات پخت نان و شیرینی
گردشگری حلال

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۳۰
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

انوشه رحمانی، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به مناسبت روز جهانی تایید صلاحیت، پیامی را به شرح زیر منتشر کرد؛ 
امسال روز جهانی تایید صلاحیت ( 19 خرداد- 9 ژوئن) با شعار « پشتیبانی از اهداف توسعه پایدار» با هدف دستیابی به یک آینده بهتر و پایدارتر طراحی شده است.
تایید صلاحیت به همراه سایر خدمات زیرساختی کیفیت شامل اندازه شناسی، استانداردسازی، ارزیابی انطباق و نظارت بر بازار، سنگ بنای اساسی در پشتیبانی از اهدف توسعه پایدار مبتنی بر سه اولویت اصلی شامل ایجاد رفاه مشترک، پیشرفت رقابت اقتصادی و حفاظت از محیط زیست است.
تایید صلاحیت و فعالیت ارزیابی انطباق تایید صلاحیت شده با اعتبار مجمع بین المللی تایید صلاحیت(IAF) و اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی (ILAC)، از طریق ایجاد ترتیبات شناخت متقابل یا چند جانبه با ترویج و مدیریت فرایندهای تایید صلاحیت و امکان به رسمیت شناخته شدن نتایج ارزیابی انطباق (شامل نتایج آزمون، گزارش بازرسی، صدور گواهینامه) از رشد اقتصادی حمایت کرده و صنعتی سازی فراگیر و پایدار را امکان پذیر و اشتغال سازنده را ترویج می کند. 
خدمات تایید صلاحیت ابزاری برای حمایت از تجارت و توسعه صنعتی، بهبود رقابت محصولات ملی و افزایش حفاظت از سلامت و ایمنی  جامعه و محیط زیست و توسعه اقتصادی  است.
در حال حاضر مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، تایید صلاحیت آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون، نهادهای صدور گواهینامه، شرکت های بازرسی و نهادهای برگزارکننده آزمون مهارت را در کشور بر عهده دارد. 
دسترسی به خدمات تایید صلاحیت با افزایش ظرفیتهای صنعتی و تولید کالاها و ارائه خدمات ملی گریز ناپذیر است و برای ارزش افزایی، تنوع بخشی به اقتصاد، توسعه صادرات، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار کشور، توسعه دامنه فعالیت های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در حوزه تایید صلاحیت آزمایشگاه های پزشکی، تایید صلاحیت نهادهای تولید کننده مواد مرجع و افزایش دامنه های تایید صلاحیت در حوزه های جدید برای نهادهای صدور گواهینامه و نهادهای بازرسی در داخل کشور و توسعه شناخت متقابل و چندجانبه در حوزه آسیا و اقیانوسیه (APAC) و سطح بین المللی (IAF) و (ILAC)، در دستور کار مرکز ملی تایید صلاحیت ایران قرار گرفته است.
با تبریک روز جهانی تایید صلاحیت به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه های استانداردسازی، اندازه شناسی، ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت و تشکر از همکاری و مشارکت تمام ذی نفعان و ذی ربطان این حوزه، تحقق اهداف ترتیبات توسعه پایدار کشور را  از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.  

 خرداد 1400

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۳۹
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

سهامدارن و اعضای هیئت مدیره به عنوان بانیان اصلی یک شرکت بازرسی نقش موثری در احراز شرایط استقلال و بی طرفی شرکتهای بازرسی و انجام بازرسی های بی طرفانه بر مبنای قضاوت حرفه ای را دارند. در صورتی که سهامدار یک شرکت بازرسی خود نماینده یک نهاد حقوقی دیگر در شرکت بازرسی باشد یا فرد حقیقی سهامدار علاوه بر اینکه در شرکت بازرسی دارای سهام می باشد در شرکت مستقل دیگری نیز سهامدار باشد و یا اینکه اعضای هیئت مدیره شرکت بازرسی به عنوان عضو هیئت مدیره شرکتهای مستقل دیگر یا سهامدار آن ها باشند، تمامی این حالت ها می تواند به شرط اینکه آن شرکت مستقل دیگر فعالیتهایی در تضاد با ماهیت بازرسی نوع الف شرکت بازرسی داشته باشد، منجر به عدم احراز شرایط لازم برای استقلال شرکت بازرسی باشد. به بیان دیگر بر اساس الزامات بند 4 -1 و پیوست الف" الزامی" استاندارد ملی ایران/ ایزو/ آی ای سی به شماره 17020 :1392، در خصوص مالکیت مشترک شرکت بازرسی با شرکت های مستقل دیگر که در موضوع فعالیت اساسنامه آنها به فعالیت های در تضاد با ماهیت بازرسی نوع الف اشاره شده است فعالیت هایی مانند: نظارت، اجرا، طراحی، واردات و صادرات، تعمیر و نگهداری، خرید و فروش، کنترل کیفیت و ...، آن شرکت بازرسی با بند عدم استقلال نوع الف مواجه خواهد بود. این موضوع در زمان تاسیس شرکت بازرسی یا تغییر اعضای هیئت مدیره یا تغییر سهامدارن آن ها باید مدنظر قرار بگیرد.

برای دریافت خدمات مشاورده در خصوص پیاده سازی الزامات استاندارد 17020 و  اخذ گواهینامه تایید صلاحیت بازرسی با شماره 09126886382 تماس برقرار نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۵۱
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

موضوع فعالیت قید شده در مدارک حقوقی شرکت های بازرسی باید مرتبط با دامنه فعالیت بازرسی مورد درخواست شرکت ها طبق الزامات بند 4-1 استاندارد ISO 17020:2012 و پیوست الف استاندارد مذکور باشد و با ماهیت شرکت بازرسی نوع الف در تضاد نباشد. به عبارتی نهاد بازرسی نباید در طراحی، تولید، تامین، نصب، خرید، مالکیت، استفاده یا نگهداری موردهای بازرسی مشارکت داشته باشد. در موضوع فعالیت شرکت ها نباید انجام امور نظارتی، بررسی و تایید کارایی پروژه، کنترل کیفیت مواد و روش به کار گرفته شده در ساخت قطعه یا واحد صنعتی، کنترل و تطابق استانداردها و مشخصات فنی تعیین شده از آغاز پروژه کار گرفته شده در ساخت قطعه یا واحد صنعتی، کنترل و تطابق استانداردها و مشخصات فنی تعیین شده از آغاز پروژه، خرید و فروش، واردات و صادرات، تعمیر و نگهداری موردهای بازرسی نباید باشند. بهترین حالت و متن پیشنهادی برای تاسیس شرکت های بازرسی به شرح ذیل می باشد:

ارائه کلیه خدمات بازرسی کالاهای مجاز و ارائه کلیه خدمات بازرسی فنی اعم از بازرسی تعیین معیار مصرف انرژی در صنایع انرژی بر، بازرسی تعیین معیار مصرف انرژی ساختمانی،  بازرسی تعیین معیار مصرف انرژی صنایع فلزی، بازرسی تعیین معیار مصرف انرژی نفت و گاز، بازرسی تعیین معیار مصرف انرژی محصولات شیمیایی، بازرسی تعیین معیار مصرف انرژی غیرفلزی، بازرسی تعیین معیار مصرف انرژی صنایع غذایی، بازرسی تعیین معیار مصرف انرژی مصالح ساختمانی، بازرسی فنی جوش و آزمونهای غیر مخرب در سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی، بازرسی فنی جایگاههای تک منظوره و چند منظوره، بازرسی فنی انواع خودروهای گازسوز و مخازن سی ان جی نصب شده بر روی خودرو، بازرسی فنی انواع مخازن تحت فشار و ذخیره ای، بازرسی فنی انواع آسانسور، پله برقی و بالابرها، بازرسی فنی انواع جرثقیل و لیفتراک، بازرسی و نمونه برداری از کلیه کالاهای صادارتی و وارداتی شامل انواع اسباب بازرسی و تجهیزات سرگرمی، تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق، چوب، فرآورده های چوبی، سلولزی و کاغذ، دامنه سایر مصنوعات، سنگ و فلزات گرانبها و مصنوعات آنها، محصولات فلزات معمولی و مصنوعات آن، لوازم و تجهیزات مکانیکی و اجزا و قطعات آن ها، لوازم و تجهیزات ورزشی و تفریحی، محصولات آرایشی و بهداشتی، کانی های معدنی، لوازم و تجهیزات برقی و اجزا و قطعات آن ها، محصولات پلیمری (لاستیکی و پلاستیکی)، محصولات شیمیایی، محصولات معدنی غیرفلزی و مصالح ساختمانی، نساجی و چرم، نفت، مواد نفتی و پتروشیمی، وسایط نیرو محرکه و اجزا و قطعات آن ها و وسایل و تجهیزات پزشکی، بازرسی تایید نوع خودرو و ماشین آلات راهسازی و کشاورزی، بازرسی زمین های بازرسی و تجهیزات شهربازی، بازرسی پارکهای آبی و بادی، بازرسی و نمونه برداری از محصولات کشاورزی خوراکی (غلات و حبوبات و فرآورده های آن) و غیر خوراکی، بازرسی و نمونه برداری از محصولات غذایی فرآوری شده و خوشکبار ، بازرسی و نمونه برداری از محصولات دامی خوراکی (شیر، گوشت، شیلات و فرآورده های آن)، بازرسی حیوانات، دام، طیور زنده و خورا ک آن ها و بازرسی انواع کود، ارائه خدمات بازرسی فنی اعم از بازرسی فرآیند تولید تا عرضه محصولات کشاورزی براساس استانداردهای عملیات خوب کشاورزی ایران، بازرسی فرآیند تولید تا عرضه محصولات ارگانیک، بازرسی جهت صدور گواهی محصولات کشاورزی غذای سالم و ارگانیک در کلیه مراحل اعم از تولید، کاشت، داشت، برداشت و فرآوری. ارائه خدمات آموزشی مرتبط با موضوع فعالیت شرکت از طریق ایجاد مکانیزم ها و کلاسهای آموزشی و در صورت نیاز اخذ مجوز از نهاد های مربوطه، ارائه خدمات بازرسی محصول نهایی، شرکت در مناقصات و داخلی و خارجی به منظور ارائه خدمات موضوع فعالیت شرکت، اخذ و اعطا نمایندگی از و به شرکتهای داخلی و خارجی به منظور ارائه خدمات موضوع فعالیت شرکت.

لذا برای تاسیس شرکت های بازرسی از متن فوق می توان استفاده نمود. برای دریافت خدمات مشاوره در زمینه استقرار الزامات استاندارد 17020 و اخذ گواهینامه تایید صلاحیت با شماره 09126886382 تماس برقرار نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۰۰ ، ۱۹:۱۷
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020