مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)
گروه مشاوران تخصصی استاندراد 17020 با بهره گیری از تجارب ارزنده جمعی از اعضاء تدوین کننده استاندارد ملی ایران ایزو آی ای سی 17020:1392 در راستای توسعه استقرار استاندارد گرد هم آمده تا با ارائه تجارب اعضاء خود به شرکتهای متقاضی، زمینه پیشرفت و تعالی و افزایش حضور در بازار کار را برای آنان به ارمغان آورند. خدمات قابل ارائه توسط این گروه به شرح زیر می باشد:
- آموزش و مشاوره در راستای ایجاد توانمند سازی شرکت جهت طراحی سیستم مدیریت بازرسی مطابق با نیاز، فرآیند و نوع فعالیت بازرسی شرکت،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه انجام مستندسازی ها مطابق الزامات استاندارد ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه اجرای سیستم مدیریت بازرسی براساس ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه ایجاد سوابق مرتبط با مستندسازی های انجام شده براساس ISO/IEC17020:2012،
زمینه های ارائه خدمات آموزش و مشاوره این گروه در تمامی حوزه های دامنه فعالیت شرکتهای بازرسی می باشد که به طور اختصار برخی از آنها به شرح ذیل ذکر می گردد:
1- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جوش و آزمونهای غیر مخرب (NDT) سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی،
2- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی مخازن تحت فشار،
3- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جرثقیل ها،
4- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری مخازن CNG،
5- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری خودرو های گازسوز CNG،
6- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جایگاههای سوختگیری گاز طبیعی فشرده،
7- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی آسانسور های برقی براساس استاندارد 6303-1
جهت اطلاع از ارائه هرگونه خدمات لطفا با شماره 09126886382 تماس برقرار نمایید.


(این وبسایت به صورت شخصیت حقیقی اداره شده و هیچ گونه ارتباطی باسازمان ملی استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ندارد.)
آخرین مطالب
بایگانی
مشتریان ما
راه های ارتباطی با ما
ثبت نام آنلاین دوره آموزشی
لینک های اساسی
محبوب ترین مطالب

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

به اطلاع می رساند دوره آموزشی آشنایی با الزامات استاندارد 17020 در تاریخ های 28 و 29 مهرماه 1401 به صورت الکترونیکی از طریق  googel meet برگزار می شود. متقاضیان شرکت در این دوره می توانند با شماره 09126886382 تماس برقرار نمایند.

سرفصل محتوای دوره:

 1-     تعاریف مرتبط با تکیه بر مفاهیم ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت  ISO 17000

2-     اهداف و ساختار مجمع بین المللی تایید صلاحیت (IAF

3-     ارزیابی انطباق و انواع نهاد های ارزیابی انطباق (CABs) ،

4-  ویژگیهای نهادهای تایید صلاحیت ملی(NABs) و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) با تکیه بر الزامات استاندارد ISO 17011

5-   الزامات استاندارد ایران- ایزو 17020 سال 1392(ISO/IEC17020:2012)

(تشریح بندهای استاندارد نظیر: (الزامات عمومی{بی طرفی و استقلال، محرمانگی}، الزامات ساختاری {الزامات اداری، سازمان و مدیریت}، الزامات منابع {کارکنان، تسهیلات و تجهیزات، واگذاری کار به پیمانکار فرعی}، الزامات فرآیندی {روش ها و روش های اجرایی، جابجایی مورد ها و نمونه ها برای بازرسی، سوابق بازرسی، گزارش بازرسی و گواهینامه بازرسی، شکایت ها و درخواست­های رسیدگی مجدد، فرآیند شکایت ها و درخواست های رسیدگی مجدد}، الزامات سیستم مدیریت {کنترل مدارک، کنترل سوابق، بازنگری مدیریت، ممیزی های داخلی، اقدامات اصلاحی، اقدامات پیشگیرانه}).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۱ ، ۱۳:۳۲
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

بازرسی از راه دور اصطلاحی است که برای اشاره به عملکرد بازرسی با استفاده از فناوری هایی مانند فیلم ویدیویی، در حالی که یک شخص واسطه با دوربین در جهت بازرس حرکت می کند، استفاده می شود. بازرس خارج از محل در یک مکان دور قرار دارد در حالی که واسطه، معمولاً شخصی که در آن کسب و کار یا سایت کار می کند، در محل است. شخص واسطه می تواند هر کسی باشد که آموزش و تایید مناسبی برای انجام این نقش داشته باشد، از جمله مشتری یا کارکنان بازرسی.

 

بازرسی از راه دور همچنین می‌تواند به بازرسی‌هایی اشاره داشته باشد که بازرس در محل حضور دارد اما به طور مستقیم به شی یا منطقه مورد بازرسی نگاه نمی‌کند، بلکه از طریق استفاده از یک واسطه مانند شخص، ربات یا پهپاد انجام می‌شود. معمولاً در مواقعی استفاده می‌شود که خطرات سلامتی و ایمنی یا سایر شرایط، بازرسی‌های حضوری را توصیه نمی‌کند.

همین اصول در مورد حسابرسی از راه دور نیز اعمال می شود، جایی که اشتراک الکترونیکی اسناد برای بررسی رویه ها، سوابق و سایر اسناد استفاده می شود و دوربین‌ها ممکن است حمل شده یا پوشیده شوند تا دسترسی به مناطق و سوابق مورد نیاز برای تأیید انطباق فراهم شود.

هنگام تصمیم گیری برای ادامه بازرسی از راه دور، بازرس ابتدا در دسترس بودن ابزارهایIT مناسب، ابزار اندازه گیری و سایر تجهیزات تست و ظرفیت آنها را برای اطمینان از سطح مناسب دسترسی به موارد و سوابق مورد نیاز بررسی می کند. او همچنین ماهیت و پیچیدگی بازرسی، توانایی مشتری در استفاده از ابزارهای آنلاین و تمایل او به اشتراک گذاری اطلاعات و اسناد از طریق ابزارهای مجازی را بررسی خواهد کرد.

فعالیت های ارزیابی انطباق بر اساس قضاوت بازرس، بر اساس صلاحیت، بی طرفی و استقلال بازرس است و ادامه خواهد یافت. شایستگی به نوبه خود بر اساس صلاحیت، آموزش و تجربه است. اگرچه جایگزین بازرس نخواهد شد، اما بدون شک فناوری نقش کلیدی ایفا می کند، زیرا هر چه بیشتر به بازرس در جمع آوری داده ها، انجام تجزیه و تحلیل ها و تصمیم گیری صحیح کمک می کند و در عین حال ایمنی و امنیت وی را حفظ می کند، همانطور که در حال حاضر اتفاق می افتد.

فرصت هایی که برای گزینه های بازرسی از راه دور می توان نام برد شامل مواردی که بازرسی حضوری دشوار است (مثلاً در مکان‌های دور و محیط‌های غیرقابل دسترس) یا به طور بالقوه ناامن (مثلاً در فضاهای محدود یا خطرناک). ثانیاً، در صورت تأییدهای ساده (مثلاً هنگامی که اولین بازرسی حضوری انجام شده و بازرسی مجدد مورد نیاز است). در میان مدت، در تمام شرایطی که بازرسی از راه دور کارایی را بهبود می بخشد و در عین حال حداقل از همان سطح اثربخشی اطمینان می یابد.

بازرسی از راه دور در حال حاضر در صنایع و مکان هایی مانند سایت های ساخت و ساز، تاسیسات تولیدی، دارایی ها و تجهیزات دریایی و سایت های مخاطرات زیستی گنجانده شده است، استفاده می شود. استفاده و بهبود سریع و مستمر فناوری‌ها و ابزارهای فناوری اطلاعات (مانند هواپیماهای بدون سرنشین، تبلت‌های دستی و پوشیدنی‌ها) ثابت کرده است که بازرسی از راه دور در صورت اعمال کنترل‌شده و آگاهانه و با رویکرد مبتنی بر ریسک، می‌تواند جایگزین و استفاده از آن افزایش یابد. واسطه ها و بهبود کارایی در حالی که حداقل سطح اثربخشی را تضمین می کند.

خطراتی که می تواند ارزیابی انطباق از راه دور را با مشکل مواجه کند، شامل فناوری‌ها، ابزارها و تجهیزات آزمایشی نامناسب و/یا ناکافی فناوری اطلاعات، توانایی ضعیف در استفاده از آن‌ها، قضاوت و بحث حفاظت از داده ها و سوءتفاهم احتمالی که تکنیک‌ها و ابزارهای جدید جایگزین تکنیک‌های فنی بازرس می‌شوند، می باشند. استفاده از فناوری‌های جدید و تغییرات و نوآوری‌ها، به طور کلی، ناگزیر ریسک ذاتی را افزایش می‌دهد. با این حال، این موضوعات نباید کاربرد آنها را کم کند، زیرا اقدامات موثری در حال حاضر در دسترس است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۱ ، ۱۱:۱۰
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

به اطلاع می رساند به زودی بانکی از عدم  انطباق های مشاهده شده ناشی از ارزیابی دفاتر مرکزی بیش از 20 شرکت بازرسی که ارزیابی های آن ها از سال 1397 تا کنون به انجام رسیده است، در این سایت منتشر خواهد شد. مزیت دسترسی به فهرست این عدم انطباق ها، بررسی سیستم های مدیریت بازرسی استقرار یافته در شرکت های بازرسی و اشنایی و ردیابی نواقص موجود در مدارک و مستندات تدوین شده در شرکت های بازرسی می باشد. این بانک اطلاعاتی برای مجموعه ها و افراد ذیل بیشترین کاربرد را دارد:

-  شرکت های بازرسی ای که در نوبت ارزیابی های اعطا، تجدید و یا مراقبتی این مرکز قرار دارند و می خواهند با نمونه عدم انطباق های گرفته شده برای سایر شرکت های بازرسی آشنا شوند،

-  مدیران و مسئولین تضمین کیفیت شرکت های بازرسی که می خواهند وضعیت سیستم مدیریت استقرار یافته را با نمونه های واقعی عدم انطباق های مرکز ملی تطبیق داده و بررسی نمایند و سیستم مدیریت را پیش انجام ارزیابی بهبود ببخشند،

- کارشناسان استاندارد در حوزه ارزیابی شرکت های بازرسی که تمایل دارند در تیم های ارزیابی به عنوان مشاهده گر و نهایتا ارزیاب وارد شده و نیاز به اطلاع از نحوه نگارش عدم انطباق ها دارند.

در این زمینه این گروه نسبت به جمع آوری عدم انطباق های اعلام شده به بیش از 20 شرکت بازرسی از سال های 1394 تا کنون اقدام نموده و متقاضیانی که می خواهند با بررسی نمونه عدم انطباق های تیم های ارزیابی مرکز ملی اشنا شده و با بررسی آن ها در سیستم مدیریت استقرار داده شده خود، به نواقص موجود پی ببرند می توانند از طریق لینک ذیل یا استفاده از QR code زیر نسبت به پرداخت هزینه این بانک اطلاعاتی اقدام نموده تا پس از انجام پرداخت فایل مربوطه برای ایشان ایمیل شود.

پرداخت آنلاین       

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۰۱ ، ۲۳:۳۵
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

پنجمین کمیته تصمیم گیری تایید صلاحیت نهادهای بازرسی سال 1401 در تاریخ 23/06/1401 با حضور مسئولین مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ، معاونت های تخصصی سازمان ، نماینده پژوهشگاه استاندارد و نماینده جامعه ممیزی و بازرسی در محل مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ساختمان پزشکپور برگزار شد.

طبق اعلام آقای دکتر هاشمی ،رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران: در این جلسه درخواست های تایید صلاحیت 11 نهاد بازرسی و گزارش ها و توصیه های تیم های ارزیابی این مرکز، مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت که در نهایت با اعطاء یک دامنه،  تجدید 5 دامنه، مختومه شدن8 دامنه ، رفع تعلیق 8 دامنه ، تعلیق 4 دامنه ، محدود شدن 2 دامنه، گسترش 4 دامنه گواهینامه موافقت شد:

  1. شرکت کیفیت سازان پاسارگاد  اعطا بازرسی آسانسور برقی
  2. شرکت مقیاس گستر توس  گسترش دامنه بازرسی جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی مایع استاندارد12054
  3. شرکت تدبیر انرژی هیرکان رفع تعلیق دامنه بازرسی جایگاههای عرضه گاز طبیعی فشرده بازرسی سیلندرهای بدون درز (صرفاجایگاهی)، تعیین معیار مصرف انرژی ، موتورخانه ، مخازن CNG خودرویی 9747و9426- گسترش دامنه بازرسی جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی مایع
  4. شرکت پایش گستران پیشرو- تجدید دامنه جوش و انجام آزمون های غیر مخرب ، مخازن تحت فشار ، جرثقیل سقفی، کالا  محدود شدن دامنه جرثقیل (متحرک، برجی ) و لیفتراک
  5. شرکت پایش فراز البرز  تجدید دامنه بازرسی آسانسور برقی
  6. شرکت شمس مفید آرتا  گسترش دامنه جایگاههای عرضه گاز طبیعی فشرده، بازرسی سیلندرهای بدون درز (صرفاجایگاهی)، مخازن گاز طبیعی فشرده خودرویی 9747و9426
  7. شرکت بازآفرینان صنعت جنوب  محدود شدن دامنه مخازن تحت فشار به درخواست شرکت
  8. شرکت صعود افروز آپادانا  تعلیق دامنه بازرسی آسانسور برقی
  9. شرکت گسترش صنعت ایمن ارشان- مختومه شدن درخواست اعطاء تجهیزات سبک شهربازی، تجهیزات بادی ، تجهیزات زمین بازی ، تجهیزات بدنسازی ، تجهیزات نیمه سنگین و سنگین شهربازی
  10. شرکت هستی دید فرسان  مختومه شدن درخواست انواع جرثقیل (سقفی، متحرک،برجی )و لیفتراک
  11. شرکت یکتا ایستا صنعت سپهر مختومه شدن درخواست جایگاههای عرضه گاز طبیعی فشرده CNG ، بازرسی سیلندرهای بدون درز (صرفاجایگاهی) ، پلکان برقی و پیاده روی متحرک و تعلیق دامنه بازرسی تعیین معیار مصرف انرژی در صنایع انرژی بر

 

لینک خبر/////////

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۰۱ ، ۱۰:۳۸
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020