مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)

ارائه کلیه خدمات مشاوره استقرار الزامات استاندارد 17020، آموزش الزامات استاندارد 17020، ممیزی داخلی براساس استاندارد 17020 به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت برای کلیه دامنه شمول های مورد درخواست شرکتهای بازرسی فنی براساس استاندارد ISO/IEC 17020 :2012 (به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید).

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی (مشاوره 17020)
گروه مشاوران تخصصی استاندراد 17020 با بهره گیری از تجارب ارزنده جمعی از اعضاء تدوین کننده استاندارد ملی ایران ایزو آی ای سی 17020:1392 در راستای توسعه استقرار استاندارد گرد هم آمده تا با ارائه تجارب اعضاء خود به شرکتهای متقاضی، زمینه پیشرفت و تعالی و افزایش حضور در بازار کار را برای آنان به ارمغان آورند. خدمات قابل ارائه توسط این گروه به شرح زیر می باشد:
- آموزش و مشاوره در راستای ایجاد توانمند سازی شرکت جهت طراحی سیستم مدیریت بازرسی مطابق با نیاز، فرآیند و نوع فعالیت بازرسی شرکت،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه انجام مستندسازی ها مطابق الزامات استاندارد ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه اجرای سیستم مدیریت بازرسی براساس ISO/IEC17020:2012،
- آموزش و مشاوره جهت نحوه ایجاد سوابق مرتبط با مستندسازی های انجام شده براساس ISO/IEC17020:2012،
زمینه های ارائه خدمات آموزش و مشاوره این گروه در تمامی حوزه های دامنه فعالیت شرکتهای بازرسی می باشد که به طور اختصار برخی از آنها به شرح ذیل ذکر می گردد:
1- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جوش و آزمونهای غیر مخرب (NDT) سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی،
2- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی مخازن تحت فشار،
3- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جرثقیل ها،
4- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری مخازن CNG،
5- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی ادواری خودرو های گازسوز CNG،
6- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی جایگاههای سوختگیری گاز طبیعی فشرده،
7- ارائه خدمات آموزش و مشاوره در راستای استقرار استاندارد ISO/IEC 17020 در زمینه بازرسی آسانسور های برقی براساس استاندارد 6303-1
جهت اطلاع از ارائه هرگونه خدمات لطفا با شماره 09126886382 تماس برقرار نمایید.


(این وبسایت به صورت شخصیت حقیقی اداره شده و هیچ گونه ارتباطی باسازمان ملی استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ندارد.)
آخرین مطالب
بایگانی
مشتریان ما
راه های ارتباطی با ما
ثبت نام آنلاین دوره آموزشی
لینک های اساسی
محبوب ترین مطالب

۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

در فرآیند ارزیابی های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ما پنج نوع ارزیابی داریم:

1-ارزیابی صدور یا اعطاء: به نوعی از فرآیند ارزیابی تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی اطلاق می شود که نهاد بازرسی برای اولین بار خواستار انجام ارزیابی در حوزه فعالیت مورد تقاضا می باشد،

2- ارزیابی تمدید: به نوعی از فرآیند ارزیابی تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی اطلاق می شود که در آن صلاحیت شرکتهای بازرسی در اولین و دومین سال پس از تاریخ صدور گواینامه تایید صلاحیت اعطا شده، جهت حصول اطمینان از استمرار انطباق نهاد بازرسی با الزامات استاندارد 17020 در حوزه تایید صلاحیت شده صورت می پذیرد.

3- ارزیابی تجدید: به نوعی از فرآیند ارزیابی تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی اطلاق می شود که در آن اعتبار 3 ساله گواهینامه تایید صلاحیت صادره برای نهاد بازرسی به پایان رسیده و فرآیند ارزیابی مجددا طی خواهد شد،

4- ارزیابی پیگیری: به نوعی از فرآیند ارزیابی تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی اطلاق می شود که در آن سیستم مدیریت نهاد بازرسی به دلیل وجود تعداد قابل توجهی از عدم انطباقهای مهم و بنا به نظر تیم ارزیاب جهت بررسی رفع اثر بخش عدم انطباقها در هر یک از ارزیابی های ذکر شده در بند های 1،2 و 3 ترتیب داده می شود.

5- ارزیابی افزایش دامنه کاری: به نوعی از فرآیند ارزیابی تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی اطلاق می شود که در آن نهاد بازرسی خواستار افزایش دامنه فعالیت موجود خود بوده و ممکن است همزمان با ارزیابی مراقبتی یا فارغ از آن و به صورت مستقل انجام پذیرد. 

این گروه مشاور آمادگی دارد به کلیه شرکتهای بازرسی فنی در هر یک از مراحل ارزیابی ذکر شده فوق در سراسر کشور ارائه خدمت نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09126886382 تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۴۱
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، صبح امروز در جریان بازدید از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ، دفاتر آموزش و ترویج استاندارد، ریسکام و کدکس با کارکنان این بخش های سازمان دیدار و گفت و گو کرد.
نیره پیروزبخت، در این نشست، موفقیت های بین المللی در دوان پسابرجام را مرهون تلاش بی وقفه کارکنان دانست و از تلاش ثمربخش آنان قدردانی کرد.
وی با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده با کشورهای مختلف، امضای تفاهم نامه اخیر با مرکز فدرال تایید صلاحیت روسیه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: پیگیری برای اجرایی شدن تفاهم نامه های منعقد شده ضروری است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، سال جدید را به منظور انتخابات و روی کارآمدن دولت دوازدهم پراهمیت دانست و تصریح کرد: امسال سال حساس و سرنوشت سازی برای کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه سال جدید ، سال اول اجرای برنامه ششم توسعه نیز هست، افزود: باید تلاش خود را در بخش های مختلف بیش از پیش افزایش دهیم.


لینک خبر////

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۰۰
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تفاهم نامه اخیر این سازمان با مرکز ملی تایید صلاحیت روسیه گفت: با امضای تفاهم نامه های بین المللی در حوزه تایید صلاحیت، تجارت فرامرزی تسهیل خواهد شد.

نیره پیروزبخت با اشاره به لزوم گسترش روابط تجاری براساس قوانین بین المللی ، گفت: محصول یا خدمتی که در یک منطقه اقتصادی مورد پذیرش قرار گیرد، باید در سایر حوزه های اقتصادی نیز بطور آزاد و روان، گردش داشته و تطابق آن با الزامات استاندارد توسط سیستم تایید صلاحیت تضمین شود.
وی با بیان اینکه از طریق تایید صلاحیت، کالاها با سهولت بیشتری در بین کشورها جریان پیدا می کنند، افزود: تایید صلاحیت در مطابقت با اصول نوین پذیرفته شده در سطوح بین المللی باعث می شود محصولات و خدماتی که یکبار در یک حوزه جغرافیایی مورد آزمون و  بازرسی قرار گرفته و گواهی دریافت نموده اند نیازی به آزمون و بازرسی مجدد برای صادرات نداشته باشند و بنابراین کشور های جهان از این مزیت استفاده های زیادی می کنند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به کسب موافقت نامه سیستمهای مدیریت کیفیت در شرایط پسابرجام ، اظهار داشت: شرکت های تولیدی و خدماتی که پس از موفقیت در ممیزی موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت شدند، به راحتی و بدون نیاز به دریافت گواهی های مجدد قادر خواهند بود محصول تولیدی خود را به بیش از 70 کشور دنیا صادر نموده و بنابراین تسهیل مبادلات بازرگانی در تجارت فرامرزی را در پیش خواهد داشت.
پیروزبخت با اشاره به اهمیت تفاهم نامه اخیر میان سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز تایید صلاحیت روسیه گفت: تفاهم نامه های بین المللی متعددی به منظور تسهیل تجارت به امضا رسیده است با آژانس تایید صلاحیت ترکیه و مرکز تایید صلاحیت بلاروس یاداشت تفاهم همکاری داریم و تا کنون با مراکز تایید صلاحیت کشورهای روسیه، آلمان، ایتالیا و ترکیه ارزیابی مشترک از آزمایشگاه ها و نهادهای صادر کننده گواهینامه داشته ایم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و اهتمام دولت تدبیرو امید نسبت به تولید داخل و مصرف کالاهای داخلی، تاکید کرد : سازمان ملی استاندارد ایران ، از تولید باکیفیت برای بازار داخل و در پی آن رونق صادرات، حمایت خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۵۸
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020
از خبر امضای تفاهم نامه بین مرکز ملی تایید صلاحیت و پژوهشگاه استاندارد با خبر شدیم و این خود مایه خرسندی است. اما این خبر از آن جهت اهمیت دارد که با امضای این تفاهم نامه می توان گامی بزرگ در راستای ارزیابی های شرکتهای بازرسی برداشت.
پژوهشگاه استاندارد به عنوان پیمانکار فرعی مرکز ملی تایید صلاحیت بخشی از فعالیت های تایید صلاحیت را بر عهده خواهد داشت. در این فرآیند پیش بینی می شود که مرکز ملی تایید صلاحیت به عنوان نهاد حاکمیتی بخواهد پذیرش درخواست های تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی را کماکان برعهده داشته و آنگاه فرآیند بررسی مدارک نهاد متقاضی، تعیین تیم ارزیابی، انجام ارزیابی و ارائه گزارش ارزیابی انجام شده را به پیمانکار فرعی خود واگذار نماید و در نهایت پرونده ارزیابی تکمیل شده متقاضی، جهت تصمیم گیری به مرکز ملی تایید صلاحیت ارجاع شود.
در این بین این امکان برای پژوهشگاه استاندارد ایران به عنوان پیمانکار فرعی ایجاد می گردد تا با اخذ هزینه تایید صلاحیت از نهاد بازرسی متقاضی تایید صلاحیت، با 166 کارشناس استاندارد دارای پروانه تایید صلاحیت در حوزه ارزیابی تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی فنی قرار داد همکاری انعقاد نموده و این خود می تواند راهکاری مناسب برای تسریع در انجام فرایند ارزیابی شرکتهای بازرسی فنی باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۵۳
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

این پژوهشکده در راستای تحقق و مأموریت های پژوهشگاه استاندارد در حوزه های سیستم های مدیریت کیفیت و بازرسی با سه گروه پژوهشی اندازه شناسی و اوزان ، گروه پژوهشی بازرسی و ارزیابی انطباق و گروه پژوهشی سیستم های کیفیت فعالیت خود را آغاز نمود:

گروه پژوهشی سیستم های کیفیت:

• ارائه خدمات در زمینه ارزیابی آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون تأیید صلاحیت شده 
• همکاری در ایجاد شرکت مشاوره ای در زمینه استقرار سیستم های مدیریت میفیت در واحدهای تولیدی و خدماتی تأیید صلاحیت
• تدوین استانداردهای ملی مرتبط
• مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی مرتبط
• همکاری فعال با مراکز تأیید صلاحیت، مراکز بازرسی و مراجع ارائه دهنده تأیید صلاحیت شرکتهای  بازرسی از نظر مستند سازی و استاندارد سازی
• همکاری با مراجع ارائه دهنده تأیید صلاحیت آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون
• برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مرتبط با سیستم های کیفیت و بازرسی
• تحقیقات در زمینه بهبود کیفیت کالا و خدمات و روشهای تولید
• برقراری همکاری فعال با مراکز علمی و تحقیقاتی ملی و بین المللی در زمینه مرتبط.

گروه پژوهشی اندازه شناسی و اوزان:
• مشارکت در پروژه های تحقیقاتی و اجرایی مرکز ملی اندازه شناسی
• تدوین و به روز رسانی استانداردهای ملی حوزه اندازه شناسی
• ارائه مقاله و شرکت در سمینارهای اندازه شناسی
• مشارکت در اجرای طرح شبکه آزمایشگاهی مرجع
• مشارکت در راه اندازی آزمایشگاههای مرکز ملی اندازه شناسی

گروه پژوهشی بازرسی و ارزیابی انطباق:


• به کار گیری روشهای نو در بازرسی کالاهای صادراتی 
• نوآوری در بهبود کیفیت کالاهای صادراتی
• همکاری در ایحاد شرکت مشاوره ای در زمینه استقرار سیستم های مدیریت کیفیت در واحد های تولیدیو خدماتی تأیید صلاحیت
• همکاری در ایجاد شرکتهای بازرسی فنی
• گسترش آزمایشگاههای همکار تأیید صلاحیت شده دارای اعتبار
• گسترش آزمایشگاههای همکار تأیید صلاحیت شده دارای اعتبار دارای استاندارد 17025
• گسترش شرکت های گواهی کننده سیستم های کیفیت تأیید صلاحیت شده 
• ارائه خدمات در زمینه بازرسی های مراقبتی شرکتهای بازرسی تأیید صلاحیت شده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۰۴
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

به اطلاع می رساند از تاریخ 96/01/15 به بعد لوگوی گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020 به طرح زیر تغییر نموده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۵۵
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران درخصوص اجرای فرایند ارزیابی به منظور تایید صلاحیت و اعتبار بخشی به نهادهای ارزیابی انطباق از قبیل آزمایشگاه ها، شرکت های بازرسی و نهادهای صدور گواهینامه، دوشنبه 21 فروردین ماه 1395، به امضای حسن سرشتی رئیس پژوهشگاه استاندارد و علیرضا خاکی فیروز رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران  رسید.
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل پژوهشگاه استاندارد، این تفاهم نامه به منظور تسریع در ارائه خدمات تایید صلاحیت به نهادهای ارزیابی انطباق و استفاده از توانایی ها و ظرفیت های پژوهشگاه استاندارد در ارائه خدمات تایید صلاحیت توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تهیه و تنظیم شده است و بر این اساس پژوهشگاه استاندارد به عنوان پیمانکار فرعی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، در فرایند ارزیابی اعتبار بخشی مشارکت خواهد داشت. بدیهی است صدور گواهینامه تایید صلاحیت به عنوان وظیفه حاکمیتی، در اختیار مرکز ملی تایید صلاحیت خواهد بود. این تفاهم نامه در 4 ماده و 19 بند از تاریخ امضا ( 96/01/21) به مدت سه سال قابلیت اجرا خواهد داشت و در پایان دوره در صورت تمایل طرفین قابل تمدید خواهد بود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۴۷
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020
هرگاه از تایید صلاحیت سخنی به میان می آید بلافاصله انتخابات و تایید صلاحیت نامزدها به ذهن متبادر می شود در حالی که آنچه از تایید صلاحیت در فضای علمی و جریان تجارت و مراودات بین المللی برداشت می شود بسیار متفاوت است . تایید صلاحیت در حوزه اقتصاد فرآیندی است که طی آن آزمایشگاهها ، شرکت های بازرسی یا گواهی کننده قادر خواهند بود انطباق محصول یا خدمتی را با الزامات استاندارد تایید یا رد کنند.
اهمیت چنین فرآیندی در توسعه و تسهیل تجارت بین المللی سبب شد علیرضا خاکی فیروز ، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را به گفت و گویی دوستانه دعوت کنیم تا بیشتر با این مرکز و فعالیت های آن آشنا شویم.
علیرضا خاکی فیروز، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با بیش از 19 سال سابقه فعالیت در بخش های مختلف سازمان ملی استاندارد ایران به مدت چهار سال است که به عنوان عضو اصلی کمیته تایید صلاحیت موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی ( SMIIC ) فعالیت دارد.

 
*  لطفا درباره حوزه فعالیت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران توضیح دهید؟
 انطباق محصولات و خدمات با الزامات مشخص شده از جمله ضروریات جوامع امروز است. محصول یا خدمتی که در یک منطقه اقتصادی مورد پذیرش قرار گیرد، باید در سایر حوزه های اقتصادی نیز بطور آزاد و روان، گردش داشته و اطمینان از تطابق آن با الزامات استاندارد توسط سیستم تایید صلاحیت تضمین شود.
نظام تایید صلاحیت معین می سازد که آزمایشگاه آزمون کننده، آزمایشگاه کالیبراسیون، آزمایشگاه تشخیص پزشکی، شرکت بازرسی فنی و شرکت گواهی کننده، صلاحیت انجام آزمایش، کالیبراسیون، بازرسی و گواهی کردن محصول و خدمات با قابلیت اعتماد بالا و انطباق با الزامات استاندارد مورد نظر را دارند یا ندارند!
هرگاه کالا یا خدمتی بطور رسمی در یک کشور یا منطقه اقتصادی پذیرفته شده باشد ، می تواند بدون نیاز به آزمون مجدد ، بازرسی مجدد و گواهی مجدد ، بطور آزادانه بین کشورهای آن منطقه گردش داشته باشد.
براساس قوانین بین المللی ، پیش نیاز تجارت و ارائه خدمات در شرایط برابر ، یک استاندارد ، یک آزمون، مورد پذیرش در همه جا می باشد و تایید صلاحیت برآورده کننده این پیش نیاز است.
در حقیقت نظام تایید صلاحیت این اطمینان را به مصرف کننده کالا می دهد که محصول مورد استفاده با استاندارد در تطابق است.


*   مرکز ملی تایید صلاحیت ایران چه اهداف  و برنامه هایی دارد؟
در تعدادی از شاخه های صنعتی، هم در یک منطقه اقتصادی و هم در سطح بین المللی، سیستم هایی برای ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت بوجود آمده تا ضمن حصول اطمینان از رقابت در رقابت تجاری ، دستیابی به سطوح فنی مورد نظر و قابلیت مقایسه ایجاد شود.
کسب اعتبار بین المللی گواهینامه سیستم های مدیریت ، محصول ، خدمات ، اشخاص، آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون ،شرکتهای بازرسی فنی ، جلوگیری از دوباره کاری و صرف هزینه و وقت اضافی برای آزمون و بازرسی مجدد در مبادی ورودی و خروجی کشور ها جهت انطباق با الزامات استاندارد و توسعه پذیرش گواهی نامه های صادره از طریق شناسایی متقابل سازمانهای تایید صلاحیت شده جهانی بخشی از اهداف ترسیم شده در مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است.
این مرکز مصمم است در سال 1396 نسبت به امضاء موافقت نامه به رسمیت شناختن چند جانبه در زمینه سیستم مدیریت کیفیت زیست محیطی، سیستم مدیریت کیفیت بهداشت و ایمنی مواد غذایی و سیستم مدیریت انرژی اقدام نماید. تحت این شرایط گواهینامه های صادره در ایران در بیش از 70 کشور دنیا دارای اعتبار خواهد بود و مصرف کنندگان مطمئن خواهند شد محصول مورد استفاده با الزامات استاندارد کیفیت زیست محیطی و کیفیت بهداشت و ایمنی مواد غذایی مطابقت دارد همچنین  معیار مصرف انرژی در کشور با دریافت گواهینامه سیستم مدیریت انرژی بهبود خواهد یافت.


*   نقش این مرکز در کیفیت و استانداردسازی کالا و خدمات چیست؟
مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، صلاحیت فنی و سیستمی سازمانهای گواهی کننده ( سیستم مدیریت و محصول ) ، نهادهای بازرسی، آزمایشگاه های آزمون، کالیبراسیون، مراکز برگزار کننده آزمون مهارت را بر اساس استاندارد های بین المللی مورد ارزیابی قرار می دهد. خود این مرکز توسط مراجع بین المللی بر اساس استاندارد ISO/IEC 17011 مورد ارزیابی قرار می گیرد.
این مرکز تا کنون 562 آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون،352 شرکت بازرسی فنی و جوش و 18 شرکت گواهی کننده سیستم مدیریت را تایید صلاحیت نموده است که تعدادی از این فعالان اقتصادی دارای دامنه های کاری بسیار نادر و خاص و ارزشمند هستند.
کالا و خدماتی که توسط این نهادهای تایید صلاحیت شده مورد آزمون و بازرسی قرار می گیرند و در مطابقت کامل با استاندارد باشند از نظر ایمنی و سلامت و بهداشت هیچ گونه مخاطراتی را برای مصرف کنندگان نخواهند داشت.
 
تایید صلاحیت راه دسترسی به بازارهای جهانی را تسهیل می کند
 
*   یکی از ارکان اصلی در رویکرد نوین استاندارد سازی تایید صلاحیت است. دلیل این اهمیت چیست؟
تایید صلاحیت در مطابقت با اصول نوین پذیرفته شده در سطوح بین المللی باعث می شود محصول و خدماتی که یکبار در یک حوزه جغرافیایی مورد آزمون و  بازرسی قرار گرفته اند و گواهی دریافت نموده اند نیازی به آزمون و بازرسی مجدد برای صادرات نداشته باشند و بنابراین کشور های جهان از این مزیت استفاده های زیادی می برند.
تایید صلاحیت راه دسترسی به بازارهای جهانی را تسهیل می کند و موانع غیر فنی در تجارت فرامرزی کاهش می دهد. از طریق تایید صلاحیت، کالاها با سهولت بیشتری در بین کشورها جریان پیدا می کنند و خواب کالا در گمرک ها به حداقل ممکن می رسد.


*   در سال 1395 در شرایط پسا برجام توانستید موفقیت های بین المللی از جمله موافقت نامه سیستم های مدیریت کیفیت را در کارنامه مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به ثبت برسانید که به واسطه آن گواهینامه های آن مرکز در بیش از 70 کشور دنیا قابل قبول است. این موفقیت چه شرایطی را برای شرکت های تایید صلاحیت شده و روند تجارت فرامرزی ایجاد کرده است؟
شرکت های تولیدی و خدماتی که پس از موفقیت در ممیزی موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت شدند، به راحتی و بدون نیاز به دریافت گواهی های مجدد قادر خواهند بود محصول تولیدی خود را به بیش از 70 کشور دنیا صادر نموده و بنابراین تسهیل مبادلات بازرگانی در تجارت فرامرزی را در پیش خواهد داشت.
در حقیقت توقف محصولات تولیدی این شرکت ها در گمرکات کشورهای مقصد به حداقل ممکن خواهد رسید و لذا هزینه های اضافی برای تولید کننده و مصرف کننده کاهش می یابد.
 
تسهیل تجارت میان ایران و روسیه با امضای تفاهم نامه تایید صلاحیت بین دو کشور

*   شما بیش از 10 کمیته فنی مجمع بین المللی تایید صلاحیت ( IAF ) و اتحادیه تایید صلاحیت آسیا  اقیانوسیه ( PAC )  مشارکت فعال داشته و نظرات سازمان ملی استاندارد ایران در تدوین رویه ها و خط مشی های تایید صلاحیت بین المللی ارائه کرده اید.مشارکت بین المللی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با مجامعی و در چه سطحی است؟
مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در تدوین رویه ها و خط مشی های تایید صلاحیت با مجمع بین المللی تایید صلاحیت ( IAF )، اتحادیه تایید صلاحیت آسیا – اقیانوسیه ( PAC )، اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی ( ILAC ) و کمیته تایید صلاحیت موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی ( SMIIC ) مشارکت فعال دارد.
با آژانس تایید صلاحیت ترکیه و مرکز تایید صلاحیت بلاروس یاداشت تفاهم همکاری داریم و تا کنون با مراکز تایید صلاحیت کشورهای روسیه، آلمان، ایتالیا و ترکیه ارزیابی مشترک از آزمایشگاه ها و نهادهای صادر کننده گواهینامه داشته ایم.


*   برای تایید صلاحیت شرکت های بازرسی و آزمایشگاه ها با چه چالش هایی مواجه هستید؟آیا شکایتی از آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی به شما می رسد؟ با تخلفات احتمالی چه برخوردی دارید؟
محدودیت منابع انسانی مهم ترین چالش مرکز در تایید صلاحیت شرکت های بازرسی فنی است. تعداد محدود کارکنان شاغل در گروه تایید صلاحیت شرکت های بازرسی فنی، مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را با چالش عدم امکان افزایش دامنه های جدید تایید صلاحیت مواجه نموده است.
این مرکز در برخورد با شکایات احتمالی با استفاده از روش اجرایی رسیدگی به شکایاتی که از نوع عدم انطباق است نسبت به تذکر، اخطار، تعلیق و ابطال گواهینامه شرکت هایی که عدم انطباق سیستمی یا فنی دارند اقدام می نماید. در صورتی که شکایت از نوع تخلف محسوب گردد با ارجاع پرونده متقاضی به اداره کل حقوقی سازمان ملی استاندارد ایران پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می گردد.


*   آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی فنی با چه معیار هایی انتخاب و تایید صلاحیت می شوند؟ گواهینامه های تایید صلاحیت شرکت های بازرسی و آزمایشگاه ها چه مدت اعتبار دارد و تمدید، تجدید و تعلیق گواهینامه چه مفهومی دارد؟
مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، صلاحیت فنی و سیستمی سازمانهای گواهی کننده ( سیستم مدیریت و محصول ) ، نهادهای بازرسی، آزمایشگاه های آزمون، کالیبراسیون، مراکز برگزار کننده آزمون مهارت را بر اساس استاندارد های بین المللی ISO/IEC 17021 ، ISO/IEC 17020 ،ISO/IEC 17025 ، ISO/IEC 17043 و روش های اجرایی پذیرفته شده در سطح بین المللی مورد ارزیابی قرار می دهد و در صورت تطابق کامل با الزامات آن نسبت به اعطاء گواهینامه تایید صلاحیت به متقاضی اقدام می نماید. این مرکز بر اساس استاندارد ISO/IEC 17011 توسط مراجع بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
گواهینامه های صادره از طرف مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به مدت سه سال اعتبار دارند که در این مدت، دریافت کننده گواهینامه، مورد ارزیابی های مراقبتی قرار می گیرد.
در پایان زمان اعتبار گواهینامه در صورتی که متقاضی تقاضای تجدید گواهینامه داشته باشد ارزیابی کاملی از سیستم مدیریت و الزامات فنی شرکت انجام و نسبت به تجدید گواهینامه اقدام می شود.
در صورتی که شرکتی دارای عدم انطباق باشد که سلامت، بهداشت و ایمنی مصرف کننده را دچار مخاطره نماید ، گواهینامه آن شرکت به حالت تعلیق در آمده و از آن پس اجازه آزمون با اعتبار مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را نخواهد داشت و نمونه ای برای آزمون یا بازرسی (تا زمانی که عدم انطباق را مرتفع نماید) به آن شرکت ها ارجاع نخواهد شد. البته زمان رفع عدم انطباق محدود است و در صورت عدم توانایی شرکت در رفع عدم انطباق (در زمان توافق شده) گواهینامه آن شرکت باطل می گردد.
 
مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، تنها مرجع اعطای گواهی تایید صلاحیت در کشور

*   آیا این مرکز تنها متولی اعطای گواهینامه تایید صلاحیت در کشور است؟ و اگر پاسخ مثبت است چرا گواهینامه های مختلف از سوی بخش های دیگر در همایش ها اعطاء می شود؟
بر اساس قانون و مصوبات دولت که در مجامع بین المللی به رسمیت شناخته شده، تنها متولی تایید صلاحیت کشور مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است، بنابراین صرفا گواهینامه هایی که از طرف این مرکز صادر شود دارای اعتبار بین المللی است.
متاسفانه عده ای سودجود با عوام فریبی و نشر تبلیغات نامتعارف نسبت به برگزاری همایش هایی اقدام و گواهینامه های بی اعتباری را به شرکت کنندگان اعطاء می نمایند. شرکت کنندگان و دریافت کنندگان این گونه گواهینامه ها باید آگاه باشند که دریافت این گونه گواهینامه ها که بدون طی مراحل ارزیابی و ممیزی صورت می گیرد نه تنها روش های تولید و ارئه خدمات را بهبود نمی دهند بلکه اعتباری را برای تولید کننده و ارائه دهنده خدمت در پی نخواهد داشت.
این مرکز از طریق اطلاع رسانی به وزارت خانه و ادارات کل استاندارد استانها نسبت به اقدام عوام فریبانه برگزارکنندگان این گونه همایش ها هشدار داده است.


*   پیش بینی شما از آینده این مرکز چیست؟
امیدواریم با تلاش کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در سرتاسر کشور راه برای تحقق " شعار یکبار آزمون، یکبار ارزیابی انطباق مورد پذیرش در همه جا " باز شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۰۶
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

ر سفر رییس جمهوری و هیات همراه به کشور روسیه ، یادداشت تفاهم همکاری با مرکز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه به امضای نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و رییس مرکز مذکور در روسیه خواهد رسید.
در دوران پسابرجام و پس از لغو تحریم ها، چشم اندازهای جدیدی برای توسعه روابط تجاری با سایر کشورها به ویژه در عرصه اقتصادی، تجاری و مالی ایجاد شده است. در این بین روسیه یکی از مهم ترین شرکای تجاری ایران و دارای اهمیت ویژه ای است.
گسترش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه بگونه ای بوده که در سال  2016، حجم مبادلات تجاری دو جانبه به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است .
 تسهیل روابط تجاری در چارچوب قوانین و مقررات کشورها تاثیر بسزایی در افزایش تراز تجاری دارد و توافق بر سر استانداردها با انعقاد تفاهم نامه های مشترک، بستر را برای گسترش تجارت فرامرزی مهیا می سازد.
برهمین اساس یکی از مهمترین اسنادی که در سفر رییس جمهوری و هیات همراه به روسیه به امضای طرفین خواهد رسید، تفاهم نامه همکاری میان سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه است.
علیرضا خاکی فیروز، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران درباره اثرات مثبت اجرای این تفاهم نامه، گفت : با امضای این تفاهم نامه، تطابق محصولات با الزامات استاندارد به طور کامل انجام می شود و از این پس محصولات بازرگانی و تجاری بین دو کشور با الزامات استانداردهای مورد توافق طرفین مبادله خواهد شد.
رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران معتقد است: با این تفاهم نامه بازرسی ها و آزمون مجدد در گمرکات دو کشور حذف و بستر تجارت و بازرگانی بین دو کشور بیش از پیش تسهیل خواهد شد.
خاکی فیروز با بیان اینکه این تفاهم نامه یکی از مهمترین اسنادی است که در سفر رییس جمهور به روسیه به امضای رییس سازمان ملی استاندارد ایران و رییس مرکز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه خواهد رسید، گفت : این تفاهم منجر به افزایش تراز تجاری دو کشور می شود.
گفتنی است شماری از وزرا، مقامات و روسای دستگاه ها رییس جمهور را در سفر روسیه همراهی می­ کنند.

لینک خبر////

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۳۴
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020

به استحضار می­رساند، طبق تکلیف استاندارد ISO/IEC 17020:2012 در بند 5-1-4 خرید بیمه نامه مناسب، کافی و ارائه آن به تیم های ارزیابی نهاد اعتبار دهنده ملی ایران در زمان اخذ اعطا گواهینامه تایید صلاحیت یا در زمان تجدید و تمدید گواهی نامه تایید صلاحیت به عنوان یکی از الزامات استاندارد 17020 قابل توجه می باشد. در واقع نهاد بازرسی کننده با خرید بیمه نامه یک تضمین برای تسهیل فرایندهای خود، در صورت بروز مشکل و یا حادثه پیش بینی نشده ایجاد می نماید. بیمه مسئولیت باید تمامی مسئولیتهای نهاد بازرسی ناشی از ارائه خدمت بازرسی را، چه در حین انجام بازرسی و چه پس از انجام آن را در صورت اثبات نهاد قضایی بپذیرد. بیمه مسئولیت باید همه حوادث مالی و حوادث جانی و کلیه اشخاص شامل شخص اول(خود نهاد بازرسی)، شخص دوم (مشتری نهاد بازرسی) و شخص سوم (اشخاص ثالث) را تحت حمایت خود قرار دهد. در اینجا لازم بوده انواع بیمه نامه های مسئولیت قابل صدور را معرفی نماییم:

1- بیمه مسئولیت مدنی/ حرفه ی طرح مخصوص 

نوعی از بیمه نامه است که در آن بیمه گذار در قبال صاحبکاران، کارفرمایان، اشخاص ثالث، خریداران خدمات و محصولات متعهد گردیده که چنانچه خسارتی در نتیجه قصور یا اهمال بیمه گذار ناشی ارائه خدمات بازرسی فنی به صاحبکاران، کارفرمایان، اشخاص ثالث، خریداران خدمات و محصولات وارد آید و بیمه گذار قانونا مسئول جبران آن شناخته شود، بیمه گر پس از احراز مسئولیت بیمه گذار و در صورت لزوم مطابق رای مرجع قضایی نسبت به جبران خسارت اقدام نماید.

2-      بیمه مسئولیت مدنی/ حرفه ای

نوعی از بیمه نامه است که بیمه گذار نسبت به جبران خسارت وارده به کارکنان و گارگران که ناشی از حوادث حین کار باشد و منجر به صدمات جسمانی و جانی شود مسئول می باشد. این بیمه مسئولیت مدنی بیمه گذار را در مقابل کارکنان شاغل در محدوده گارگاه اعم از ایرانی و غیر ایرانی تحت پوشش این بیمه خواهد بود.

3-      بیمه مسئولیت عمومی

نوعی از بیمه نامه است که خسارت جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث که در اثر فعالیت روزمره فرد یا افراد ایجاد می گردد و به موجب قانون، بیمه گذار عامل زیان مسئول شناخته می شوند را شامل می شود.

شرکت سهامی بیمه ایران پیشتاز در زمینه صدور بیمه نامه های مسئولیت مدنی /حرفه ای طرح مخصوص (خدمات بازرسی فنی) در کلیه زمینه های بازرسی شامل بازرسی جوش و آزمونهای غیر مخرب (NDT) سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی، بازرسی گروه مخازن تحت فشار، بازرسی دیگهای بخار، بازرسی دیگهای آب گرم، بازرسی ادواری مخازن CNG، بازرسی ادواری خودرو های گازسوز CNG، بازرسی جایگاههای سوختگیری گاز طبیعی فشرده، بازرسی آسانسور، بازرسی جرثفیل و لیفتراک و بالا بر، بازرسی کالاهای وارداتی و صادراتی و ... می باشد و اعلام می دارد با صدور بیمه نامه های تخصصی مرتبط با فعالیتهای شرکتهای بازرسی زمینه پاسخگوئی و جبران خسارت به کارفرما و اشخاص ثالث مرتبط با ارائه خدمات بازرسی را فراهم می آورد. صدور بیمه نامه در کمتر از 3 روز کاری و آشنایی با زمینه های کاری شرکت شما از مزایای دریافت خدمات از این نمایندگی می باشد.

بیمه نامه های مسئولیت حرفه ای طرح خاص برای شرکتهای بازرسی در زمینه های ذیل توسط بیمه ایران صادر می گردد:
1- بازرسی جوش آزمونهای غیر مخرب،
2- بازرسی گروه مخازن تحت فشار،
3- بازرسی شهربازی ها،
4- بازرسی آسانسور،
5- بازرسی تایید نوع خودرو،
6- بازرسی ماشین آلات راهسازی و کشاورزی،
7- بازرسی جایگاههای سوخت تک منظوره و چند منظوره، بازرسی کالاهای وارداتی و صادراتی و ...

جهت اطلاع از نحوه صدور بیمه نامه و دریافت خدمات مرتبط می توانید با شماره 09126886382 تماس برقرار نموده و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمائید. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۳۶
گروه مشاوران تخصصی استاندارد 17020